+370 5 265 0368

ECC-Net perspėja vartotojus apie dažnai pasitaikančius kainų pokyčius užsakant keliones internetu

2017-05-23

Orai vis labiau džiugina ir dauguma mūsų nekantraudami laukia atostogų. Interneto amžiuje jas galima suplanuoti labai greitai ir paprastai: vos keletas minučių prie kompiuterio – ir kelionė užsakyta. Tačiau prisiminkite, kad iš pirmo žvilgsnio puikūs pasiūlymai nebūtinai palankūs jums. 2015 m. net 19 proc. visų Europos vartotojų centro tinklo (ECC-Net) gautų skundų – dėl vartotojų teisių pažeidimų užsakant keliones. ECC-Net parengė ataskaitą „Atostogų užsakymas internetu – ar nurodoma kaina yra galutinė?“, kuria siekia atkreipti vartotojų dėmesį į kainos pokyčius užsakymo metu. Taigi, jei nenorite sulaukti nemalonių staigmenų, planuodami atostogas, pasinaudokite toliau pateiktais ECC-Net patarimais.  

Kodėl užsakant kelionę internetu nurodyta kaina išauga?

Pirminiame pasiūlyme nurodyta kaina neretai yra mažesnė už kainą, kurią turite sumokėti, ypač jei planuojate keliauti lėktuvu ir dažniausiai tam įtakos turi:
administravimo mokesčiai;
kredito kortelės mokesčiai;
keleivių registracijos mokesčiai. 
10 ECC-Net patarimų vartotojams, užsakantiems keliones internetu
Nurodyta kaina turi būti galutinė, įskaitant visus mokesčius
Patikrinkite, ar įtrauktos papildomos paslaugos
Neskubėkite, skirkite užsakymui pakankamai laiko
Įsitikinkite, ar nėra nustatyta „atviros datos“ funkcija  
Draudimas? Žinokite, kokias paslaugas užsisakote!
ES draudžiama į sutartis įtraukti iš anksto pažymėtus langelius
Kreditinės kortelės mokesčiai gali būti taikomi papildomai
Užsakymo metu pasidarykite ekrano nuotraukas (angl. print screen)
Patikrinkite du kartus
Pasitikrinkite savo elektroninio pašto adresą
ECC-Net patarimai pardavėjams
Rodykite pavyzdį – taikykite geros praktikos pavyzdžius
Naudokite skaidrią ir aiškią kainų politiką
Užtikrinkite greitą ir efektyvų klientų aptarnavimą
Naudokite patikimą pasitikėjimo ženklą (angl. Trustmark)
Pasirūpinkite, kad patenkinti klientai galėtų pasidalinti teigiama patirtimi su kitais vartotojais  
Naudinga žinoti

ECC-Net įgyvendinant jungtinį projektą apie kainų pokyčius užsakant keliones internetu, 2016 m. spalio mėnesį Europos Komisija ir ES vartotojų teisių institucijos atliko 352 kainų palyginimo bei kelionių užsakymo svetainių, veikiančių visoje ES, stebėseną ir 2017 m. balandžio 7 d. išplatino spaudos pranešimą. 2017 m. birželio mėnesį bus surinkti duomenys, ar buvo pašalinti nustatyti pažeidimai. 
  
Ataskaita (anglų kalba).
Ataskaitos santrauka (anglų kalba).
Patarimai vartotojams ir verslininkams (anglų kalba).

Pateikti skundą Reikia patarimo

Lytis

Amžius

Atgal

Kaip sužinojote apie Europos vartotojų centrą?*

Atgal

Ar esate patenkinta/as Europos vartotojų centro suteiktų paslaugų kokybe?*

Atgal

Ar Jums suteikta pagalba bei patarimai padėjo Jums geriau suprasti Jūsų teises pardavėjo/paslaugos teikėjo atžvilgiu, ar tai padėjo išspręsti Jūsų problemą?*

Atgal

Ar Europos vartotojų centras į Jūsų paklausimus atsakė greitai?*

Atgal

Ar Europos vartotojų centro interneto svetaine paprasta naudoti?*

Atgal
Rezultatas