Įspėjimas: sukčiai, apsimetantys „Vartotojų apsaugos“ atstovais, susisiekia su apgautais asmenimis

2 gruodžio, 2024

Nusikaltėliai apsimeta Europos vartotojų centrų tinklo atstovais 

Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net)  įspėja vartotojus apie naują įžūlią sukčiavimo schemą: ECC-Net atstovais apsimetę nusikaltėliai susisiekia su asmenimis, žadėdami padėti atgauti prarastas lėšas. Jų taikiniu dažniausiai tampa žmonės, anksčiau jau nukentėję nuo finansinio sukčiavimo.  

Europos vartotojų centras Lietuvoje pabrėžia, kad visos jo teikiamos paslaugos yra nemokamos. 

Kaip veikia sukčiai 

Šiuo metu sukčiai naudoja tokią taktiką: pirmiausia jie susisiekia su nukentėjusiaisiais telefonu ar elektroniniu paštu, prisistatydami ECC-Net atstovais. Jie taikosi į asmenis, kurie anksčiau buvo apgauti finansinių sukčių. Sukčių žinutėse teigiama, kad prarastos lėšos jau yra surastos. 

Teigiama, kad šios lėšos yra laikomos Šveicarijos banko sąskaitoje Londone ir paruoštos pervesti į nukentėjusiojo sąskaitą. Tačiau prieš tai sukčiai prašo pateikti asmeninę informaciją, kad būtų patvirtinta asmens tapatybė. Jie grasina, kad jei ši informacija nebus pateikta iki 2024 m. gruodžio 30 d., pinigai bus paaukoti Europos labdaros organizacijoms. 

Sukčiai sukuria įtikinamą istoriją, esą sukčiavimas buvo atskleistas ECC-Net bendradarbiaujant su finansų priežiūros institucijomis ir Europos Centriniu Banku (ECB), taip pat Interpolu. 

„Visa tai yra melas, sako Europos vartotojų centro Lietuvoje vadovė Miglė Akulevičienė.   Mes visiškai atsiribojame nuo šios nusikalstamos veiklos. Niekada nesikreipiame į vartotojus, prašydami mokėjimų ar asmens duomenų. Be to, nei Europos vartotojų centras Lietuvoje, nei Europos vartotojų centrų tinklas neteikia paslaugų, skirtų prarastoms lėšoms susigrąžinti. Gavus tokią žinutę, būtina iškart nutraukti bendravimą.“ 

Kaip atpažinti sukčiavimą 

  • Susirašinėjimą pasirašo tariamas „Europos vartotojų teisių centro (ECC-Net) vyriausiasis inspektorius“ – tokia pozicija ECC-Net neegzistuoja. 
  • Teisingas pavadinimas yra „Europos vartotojų centras“, o ne „Europos vartotojų teisių centras“. 
  • Parašo logotipas nėra susijęs su ECC-Net. 
  • Elektroninio pašto adresas neatitinka naudojamo asmens vardo arba domenas nesusijęs su ECC-Net (pvz., Andrew Werner prieš Andrew Platt). 

Ką daryti gavus tokią žinutę 

Jei gavote įtartiną žinutę, Europos vartotojų centras Lietuvoje rekomenduoja atlikti šiuos veiksmus: 

  1. Patikrinkite tapatybę: jei kyla abejonių, susisiekite su Europos vartotojų centru Lietuvoje tiesiogiai, naudodami oficialią pagalbos formą: https://ecc.lt/reikia-patarimo/ 
  1. Apsaugokite savo asmeninę informaciją: nepateikite jokių asmens duomenų. Sukčiai dažnai bando išgauti jautrią informaciją, tokią kaip banko duomenys ar asmens tapatybės dokumentų kopijos. 
  1. Niekuomet nemokėkite: Europos vartotojų centras Lietuvoje patarimus ir pagalbą visada teikia nemokamai. 
  1. Praneškite apie bandymą sukčiauti: pateikite pranešimą savo vietos policijos skyriuje arba naudodamiesi jų internetine pranešimų sistema. Jei gavote sukčių laišką, taip pat informuokite Europos vartotojų centrą Lietuvoje per https://ecc.lt/reikia-patarimo/ 

Šis pranešimas buvo finansuojamas Europos Sąjungos. 

Šio pranešimo turinys atspindi tik autoriaus poziciją bei yra jo (-s) atsakomybė; turinys negali būti vertinamas kaip atspindintis Europos Komisijos ir / ar Europos inovacijų tarybos ir MVĮ reikalų vykdomosios įstaigos (EISMEA) ar kitos Europos Sąjungos institucijos poziciją. Europos Komisija ir Agentūra neprisiima jokios atsakomybės už pateiktos informacijos panaudojimą.