Po „Juodojo penktadienio“, kai jau įsigijote visas norimas prekes, apsipirkimo jaudulį gali greitai pakeisti dvejonės. Jei taip jausitės, tikrai būsite ne vieni. Laimei, dėl Europos Sąjungos teisės aktuose įtvirtintos teisės atsisakyti sutarties daugumą internetu įsigytų prekių galima grąžinti per 14 dienų. Žinoma, jos turi būti nenaudotos, nepraradusios prekinės išvaizdos. Tačiau norėdami pasinaudoti šia galimybe, turite žinoti keletą svarbių dalykų.
Teisės atsisakyti sutarties sąlygos Europos Sąjungoje
- Taikoma nuotolinei prekybai: teisė atsisakyti sutarties galioja daugumai užsakymų internetu, telefonu ar paštu. Įdomus faktas – nors Lietuvoje kai kurias prekes galima grąžinti ir jas nusipirkus fizinėje parduotuvėje, reikėtų žinoti, kad kitose Europos Sąjungos parduotuvėse fiziškai pirktiems daiktams sutarties atsisakymo teisė nėra numatyta teisės aktais.
- Praneškite per 14 dienų: norėdami pasinaudoti šia teise, vartotojai turi pranešti pardavėjui apie savo sprendimą atsisakyti sutarties per 14 dienų nuo prekių gavimo.
- Paprastas procesas: informuoti pardavėją gali būti taip pat paprasta, kaip išsiųsti elektroninį laišką – nereikia jokio oficialaus laiško. Vartotojai turėtų saugoti savo pranešimo įrodymus. Atkreipkite dėmesį, kad kai kurios parduotuvės taiko iš anksto parengtą grąžinimo etikečių sistemą – visada patikrinkite konkrečias parduotuvės grąžinimo sąlygas.
- Grąžinimas per 14 dienų nuo pranešimo: vartotojai, informavę pardavėją, turi dar 14 dienų nenaudotoms prekėms grąžinti.
- Gali būti taikomos grąžinimo pristatymo išlaidos: vartotojai paprastai yra atsakingi už grąžinamos prekės siuntimo išlaidas, nebent pardavėjas nurodo kitaip. Kai kurios parduotuvės savanoriškai siūlo nemokamą grąžinamąjį siuntimą, todėl patikrinkite grąžinimo politiką.
Kai kurios prekės negali būti grąžinamos pagal šią teisę, pvz.:
– individualizuoti arba pagal specialų užsakymą pagaminti gaminiai;
– sveikatos arba higienos produktai po atidarymo: kai pažeistas pakuotės sandarumas prekę atidarius, ji negali būti grąžinama dėl sveikatos ir saugos priežasčių;
– skaitmeninis turinys: jei skaitmeninis turinys pasiekiamas arba atsisiunčiamas po įsigijimo, jis negrąžinamas;
– bilietai į renginius ir kelionių, bilietų, viešbučių rezervacijų ar automobilių nuomos paslaugos užsakymai.
Kada galite grąžinti prekę net ir po 14 dienų
Jei prekė yra nekokybiška, ją galite grąžinti ir pasibaigus 14 dienų terminui. Atminkite, kad net ir per „Juodąjį penktadienį“ jūsų garantijos teisės galioja visoje ES. Jei gaminys sugenda arba yra nekokybiškas, pagal ES teisės aktus pirmiausiai turite teisę į remontą, pakeitimą, jei tai neįmanoma – pinigų grąžinimą. Primygtinai reikalaukite šios teisės, nes kai kurios parduotuvės gali bandyti atsisakyti ją suteikti dėl nuolaidų. Jei abejojate dėl savo teisių arba susiduriate su sunkumais grąžindami prekes, Europos vartotojų centras yra pasirengęs nemokamai padėti.
Primename, kad kilus ginčui su pardavėju, pirmiausia turėtumėte kreiptis į pardavėją ir nurodyti savo reikalavimą. Jei per 14 kalendorinių dienų pardavėjo atsakymo nesulauksite arba gautas atsakymas Jūsų netenkins, dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka kreipkitės į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (jei pardavėjas registruotas Lietuvoje). Jei pardavėjas registruotas kitoje ES valstybėje, Norvegijoje, Islandijoje ar Jungtinėje Karalystėje, nemokamos pagalbos galite kreiptis į Europos vartotojų centrą Lietuvoje (www.ecc.lt).
Šis pranešimas buvo finansuojamas Europos Sąjungos.
Šio pranešimo turinys atspindi tik autoriaus poziciją bei yra jo (-s) atsakomybė; turinys negali būti vertinamas kaip atspindintis Europos Komisijos ir / ar Europos inovacijų tarybos ir MVĮ reikalų vykdomosios įstaigos (EISMEA) ar kitos Europos Sąjungos institucijos poziciją. Europos Komisija ir Agentūra neprisiima jokios atsakomybės už pateiktos informacijos panaudojimą.