„Juodasis penktadienis“ – tarptautinis reiškinys, viliojantis neįtikėtinais pasiūlymais ir ypatingomis nuolaidomis. Tradiciškai „Juodojo penktadienio“ išpardavimai skelbiami paskutinį lapkričio penktadienį. Šįmet tai – lapkričio 29-oji. Visgi paprastai ši pirkimų karštinė neapsiriboja viena diena – penktadieniu, bet apima visą savaitgalį ar dar dažniau – ir visą savaitę.
Kad „Juodasis penktadienis“ nepaliktų slogių prisiminimų, dalijamės patarimais, kaip apsipirkti atsakingai ir išvengti pardavėjų triukų.
- venkite spontaniškų pirkinių – apsipirkite sudarydami reikalingų prekių sąrašą ir įvertinę, ar konkreti prekė jums tikrai reikalinga;
- įvertinkite pasiūlymą: įdėmiai perskaitykite akcijos sąlygas ir išimtis, patikrinkite akcijos laikotarpį, palyginkite kitų pardavėjų pasiūlymus, atkreipkite dėmesį, ar pasiūlymas galioja fizinėje ar el. parduotuvėje;
- jei perkate internetu, būtinai nuodugniai patikrinkite informaciją apie pardavėją – atkeipkite dėmesį, ar nurodomi kontaktai, teisinė informacija, kitų pirkėjų atsiliepimai;
- saugokite pirkimo kvitą (vartotojo reikalavimai vykdomi tik pateikus prekės įsigijimą patvirtinantį dokumentą);
- atsižvelkite į tai, kad ne visos prekės gražinamos ar keičiamos.
- Atminkite – kuo patrauklesnės pardavėjo siūlomos sąlygos, tuo budresni turėtumėte būti!
Jei visgi neatsispyrėte išpardavimų vilionėms ir įsigijote daiktų, kurių jums iš tiesų nereikia arba jie neatitiko lūkesčių, prisiminkite, kad neįtikusias kokybiškas prekes per 14 dienų galite grąžinti pardavėjams. Tiesa, nepamirškite, kad ne visos kokybiškos prekės gali būti grąžinamos.
Kokybiška elektrotechnika, mobilieji įrenginiai, kosmetika, žaislai, knygos, apatinis trikotažas yra negrąžinami. Visas negrąžinamų prekių sąrašas pateikiamas Mažmeninės prekybos taisyklėse.
Jei perkate internetu, prekių grąžinimo išimtis numato Civilinio kodekso 6.228 (10) straipsnis.
Svarbu žinoti, jog faktas, kad prekė įsigyta su didele nuolaida, nepaneigia vartotojo teisės reikalauti prekės kokybės atitikimo.
Jei nutiko taip, kad įsigytos prekės negavote, o su pardavėju susisiekti nepavyksta, tais atvejais, kai už pirkinį atsiskaitėte kortele, galite kreiptis į savo banką ir prašyti taikyti mokėjimo grąžinimo (atšaukimo) (angl. chargeback) procedūrą.
Jei turite galimybę, visada atsiskaitymams rinkitės kreditinę, o ne debetinę banko kortelę. Tokie mokėjimai yra apdrausti, lengviau užginčijami ir suteikia daugiau galimybių atgauti pinigus.
Primename, kad kilus ginčui su pardavėju, pirmiausia turėtumėte kreiptis į pardavėją ir nurodyti savo reikalavimą. Jei per 14 kalendorinių dienų pardavėjo atsakymo nesulauksite arba gautas atsakymas Jūsų netenkins, dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka kreipkitės į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (jei pardavėjas registruotas Lietuvoje). Jei pardavėjas registruotas kitoje ES valstybėje, Norvegijoje, Islandijoje ar Jungtinėje Karalystėje, nemokamos pagalbos galite kreiptis į Europos vartotojų centrą Lietuvoje (www.ecc.lt).
Šis pranešimas buvo finansuojamas Europos Sąjungos.
Šio pranešimo turinys atspindi tik autoriaus poziciją bei yra jo (-s) atsakomybė; turinys negali būti vertinamas kaip atspindintis Europos Komisijos ir / ar Europos inovacijų tarybos ir MVĮ reikalų vykdomosios įstaigos (EISMEA) ar kitos Europos Sąjungos institucijos poziciją. Europos Komisija ir Agentūra neprisiima jokios atsakomybės už pateiktos informacijos panaudojimą.