Europos Komisijos koordinuojamas Bendradarbiavimo vartotojų apsaugos srityje tinklas (angl. – Consumer Protection Cooperation Network (toliau – CPC)) pradėjo vykdymo užtikrinimo veiksmus prieš “Star Stable Entertainment AB”, kad užtikrintų saugesnę ir skaidresnę “Star Stable Online” žaidimo žaidėjų patirtį.
Gavęs Švedijos vartotojų asociacijos skundą, Komisijos koordinuojamas CPC tinklas ėmėsi koordinuotų veiksmų ir paprašė bendrovės „Star Stable Entertainment AB“ pateikti informacijos apie komercinę praktiką, su kuria vaikai gali susidurti žaisdami žaidimą „Star Stable Online“. CPC tinklas, įvertinęs bendrovės pateiktą atsakymą, nustatė keletą veiksmų, kuriais pažeidžiami ES vartotojų apsaugos teisės aktai ir kurie gali būti ypač žalingi vaikams, pavyzdžiui:
- tiesiogiai kreipiasi į vaikus skelbimuose, ragindamas juos pirkti arba įtikinti suaugusiuosius pirkti jiems žaidimo valiutą ar daiktus;
- spaudimo metodų, pvz., pirkimo taikant ribotos trukmės praktiką, naudojimas siekiant nederamai paveikti vaikus, kad jie pirktų žaidimo virtualiąją valiutą arba žaidimo turinį;
- vaikams pritaikytos aiškios ir skaidrios informacijos apie žaidimo virtualiosios valiutos pirkimą ir naudojimą trūkumas, dėl kurio vartotojai išleidžia daugiau, nei ketina išleisti;
- bendrovė neužtikrina, kad jų produktus reklamuojantys nuomonės formuotojai aiškiai atskleistų komercinį turinį ir savo rinkodaros metodais nedarytų netinkamos įtakos vaikams.
“Star Stable Entertainment AB” turi per vieną mėnesį raštu pateikti atsakymą į CPC tinklo bendrojoje pozicijoje nurodytus klausimus ir pasiūlyti įsipareigojimus jiems išspręsti.
Šiuo veiksmu CPC tinklas pabrėžia, kad vaizdo žaidimus ir jų komercinę praktiką reikia pritaikyti vaikams ir neišnaudoti jų pažeidžiamumo.
Pagrindiniai patikimos internetinių žaidimų aplinkos principai
Europos Komisijos koordinuojamas CPC tinklas skelbia gaires, kuriomis siekiama skatinti virtualiųjų valiutų naudojimo skaidrumą ir sąžiningumą žaidimuose. Pagrindiniai principai apibrėžia minimalius virtualiųjų valiutų pirkimo ir naudojimo reikalavimus, įskaitant:
- aiški ir skaidri kainodara ir ikisutartinė informacija;
- vengti praktikos, kai slepiamos žaidimo skaitmeninio turinio ir paslaugų sąnaudos, taip pat praktikos, kai vartotojai verčiami pirkti virtualiąją valiutą;
- vartotojų teisės atsisakyti sutarties paisymas;
- atsižvelgti į vartotojų pažeidžiamumą, visų pirma susijusį su vaikais;
Šiandien paskelbtais pagrindiniais principais sprendžiami Europos vartotojų organizacijos (BEUC) iškelti susirūpinimą keliantys klausimai. Jie padės sukurti saugesnę ir skaidresnę žaidėjų patirtį. Europos Komisija surengs praktinį seminarą, kuriame ES veikiančios bendrovės bus skatinamos pristatyti konkrečius veiksmus, kurių jos imsis šiems pagrindiniams principams įgyvendinti. CPC tinklas stebės pažangą ir gali imtis tolesnių veiksmų, jei žalinga praktika tęsis.
Pagrindiniai principai ir bendroji pozicija grindžiami galiojančiomis bendrosiomis ES vartotojų teisės direktyvų taisyklėmis, kurios taikomos vartotojams teikiamoms skaitmeninėms paslaugoms ir skaitmeniniam turiniui, įskaitant vaizdo žaidimus. Komisija toliau nagrinės šias temas per būsimas konsultacijas dėl Skaitmeninio teisingumo akto.
Parengta pagal Commission and national authorities take action on video games