Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai ir Europos vartotojų centrui sulaukiant vartotojų pasiteiravimų dėl užtrukusio pinigų už atšauktus skrydžius grąžinimo iš oro vežėjo „Ryanair“, teikiame informaciją, kaip elgtis tiems, kurie dar nesulaukė pinigų grąžinimo.
Jei bilietus pirkote tiesiogiai iš oro vežėjo
Primename, kad atšaukus skrydį vartotojas turi teisę susigrąžinti pinigus arba gauti nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą. Atkreipiame dėmesį, kad jeigu atšaukus skrydį vartotojui pasiūlomas kuponas, vartotojas gali arba priimti pasiūlymą, arba kreiptis į oro vežėją ir reikalauti pinigų grąžinimo. Jeigu pasirinkote pinigų susigrąžinimą ir pateikėte oro vežėjui prašymą grąžinti pinigus, tačiau iki šiol pinigų nesulaukėte, galite kreiptis į Europos vartotojų centrą, kuris teikia nemokamą pagalbą vartotojams dėl problemų, kilusių dėl ES valstybėse, Norvegijoje, Islandijoje ir Jungtinėje Karalystėje įsisteigusių pardavėjų ar paslaugų teikėjų veiklos. Pažymėtina, kad skundą dėl pinigų susigrąžinimo už atšauktą skrydį turėtų pateikti asmuo, kuris mokėjo už bilietus, kadangi dažniausiai grąžinimas vykdomas atgal į mokėtojo sąskaitą. Dėl kiekvieno atskiro užsakymo reikia pateikti atskirus skundus. Išsamią informaciją apie tai, kaip pateikti skundą ir kokius dokumentus pridėti, rasite čia.
Jei skrydį užsakėte per tarpininką
Siekdamas pagelbėti vartotojams, kurie skrydžių bilietus įsigijo per tarpininkus, o ne tiesiogiai iš „Ryanair“, oro vežėjas savo tinklalapyje suteikia keleiviams galimybę kreiptis tiesiogiai dėl pinigų už atšauktus skrydžius susigrąžinimo: https://www.ryanair.com/ie/en/refundfaqs/screenscraperbookings
Nuorodoje pateikiama išsami informacija, kokius dokumentus reikalinga pateikti siekiant atgauti už atšauktą skrydį sumokėtus pinigus. Užpildžius prašymo formą su vartotoju yra susisiekiama ir informuojama apie tolesnius galimus veiksmus. Svarbu, kad vartotojas turėtų visus reikiamus dokumentus (užsakymo kopijas, pinigų sumokėjimą pagrindžiančius dokumentus ir kt.).
Atkreipiame dėmesį, kad ir tuo atveju, jeigu „Ryanair“ skrydžio bilietus įsigijote per tarpininką ir pateikėte prašymą dėl pinigų grąžinimo tiesiogiai oro vežėjui, tačiau jų nesulaukėte, galite kreiptis nemokamos pagalbos į Europos vartotojų centrą (daugiau informacijos www.ecc.lt).
Jei nesulaukėte pinigų grąžinimo ir oro vežėjas informavo, kad grąžinimas už atšauktą skrydį yra pervestas tarpininkui, dėl pinigų grąžinimo turėtumėte kreiptis į tarpininką. Jeigu nepavyksta išspręsti ginčo su Lietuvoje registruotu tarpininku, dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka turite teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, o jeigu tarpininkas registruotas kitoje ES šalyje, Islandijoje, Jungtinėje Karalystėje ar Norvegijoje – kreiptis pagalbos į Europos vartotojų centrą.