+370 5 265 0368

Automobilių nuoma užsienyje: kaip nepaklysti draudimo labirintuose?

2019-06-19

R2-damages-colour.pngEuropos vartotojų centras Lietuvoje įspėja: vis daugiau rūpesčių keliautojams kelia automobilių nuoma užsienyje. Šio vartotojus ginančio centro vedėja Raimonda Balnienė pataria neskubėti užsienyje susivilioti itin pigiais pasiūlymais, taip pat ir tarpininko (brokerio) paslaugomis. Iš pirmo žvilgsnio pigi paslauga gali pabrangti keleriopai.

„Svarbu išsiaiškinti, kas sudaro automobilio nuomos kainą. Daugeliu atveju į pradinę kainą bus įskaičiuotas tik bazinis automobilio draudimas, kuriuo transporto priemonė apdraudžiama nuo įvykių su didele frančizės išskaita, kuri gali siekti iki kelių tūkstančių eurų, todėl apgadinus automobilį ar patekus į eismo įvykį jums gali tekti sumokėti nemažą sumą. Taip pat reikia nepamiršti, kad nuomojantis tik su baziniu draudimu jūsų kreditinėje kortelėje bus rezervuotas užstatas, kuris gali siekti ir iki 2000 eurų. Nustatyta suma dažniausiai rezervuojama nuomos laikotarpiu ir dar bent kelias dienas po to bei gali būti nuskaičiuota, jeigu bus padaryta nuostolių automobiliui“, - teigia Raimonda Balnienė.

Norint, kad kelionės ar atostogų nesugadintų rūpesčiai dėl nuomojamo automobilio, ypač keliaujant pietinėse Europos šalyse, verta pagalvoti apie papildomą draudimą. Nusprendus pasirinkti aukštesnio lygio draudimo apsaugą, reikėtų pasigilinti į konkrečios bendrovės taikomas draudimo sąlygas, kadangi vienos apdraudžia nuo visų rizikų, kitos būna išskaidžiusios į kelias dalis, pavyzdžiui, atskirai draudžia kėbulą ar priekinį stiklą.

Kada verta rinktis tarpininko/brokerio, o kada nuomos kompanijos siūlomą papildomą draudimą?

Tarpininko/brokerio siūlomas papildomas draudimas nesumažina kliento atsakomybės nuomos kompanijai, t. y. jeigu nuomos metu apgadinsite automobilį, nuomos kompanija už žalą nuskaičiuos nuo jūsų, o jūs savo ruožtu su reikiamais dokumentais turėsite kreiptis į draudimo kompaniją, kad kompensuotų tas išlaidas. Tarpininko/brokerio draudimas taip pat nesumažina nuomos kompanijai paliekamo užstato dydžio.

Reikia atkreipti dėmesį, kad net jeigu jau turite įsigiję tarpininko/brokerio papildomą draudimą, tačiau norėsite sumažinti kreditinėje kortelėje rezervuojamo užstato dydį ar iš viso jo nepalikti, jums reikės įsigyti nuomos kompanijos siūlomą papildomą draudimą. Taip pat, įsigijus nuomos kompanijos draudimą ir apgadinus automobilį, jums nereikės nukentėti finansiškai, nes nuomos kompanija nenuskaičiuos pinigų už padarytą žalą.

„Labai svarbu: jei automobilį rezervavote per tarpininką/brokerį, atvykus pasiimti automobilio nepasirašinėkite nuomos sutarties jos neperžiūrėję. Kilus pretenzijoms dėl paslaugos kainos ar sąlygų, tokią, vartotojo pasirašytą, sutartį užginčyti labai sunku“, - vartotojams pataria R. Balnienė ir pateikia tipišką pavyzdį.

Vartotojas rengėsi atostogauti ir Ispanijoje per tarpininko platformą rezervavo automobilio nuomą, įsigijo tarpininko pasiūlytą papildomą draudimą ir apmokėjo iš anksto. Pasak vartotojo, atvykus į vietą nuomos kompanijos atstovas pasiūlė sumokėti keliais eurais daugiau už automobilio nuomos kiekvieną dieną, tačiau tokiu atveju nebereikės kreditinėje kortelėje rezervuoti užstato. Vartotojas manė, kad pasirašo naują sutartį, kadangi suma sutartyje atrodė panaši į tą, kurią buvo susimokėjęs tarpininkui. Grįžęs namo vartotojas atkreipė dėmesį, kad nuo jo kortelės pinigus nuskaičiavo ir tarpininkas, ir nuomos kompanija. Vartotojas, manydamas, kad turi būti nuskaičiuota tik viena suma, kreipėsi pagalbos į Europos vartotojų centrą Lietuvoje.

Peržiūrėjus dokumentus paaiškėjo, kad dėl kalbos barjero ir skubėjimo įvyko nesusipratimas, kadangi nuomos sutartyje suma už nuomą buvo įtraukta kaip iš anksto apmokėta (papildomai nuomos kompanija už tai neskaičiavo), o buvo rezervuota suma už kurą bei vartotojas užsisakė papildomą draudimą, todėl buvo nerezervuotas 1000 eurų užstatas.

 

Vartotojai, norintys gauti daugiau informacijos apie užsienyje išsinuomoto automobilio draudimo subtilybes ar apginti savo teises, kviečiami kreiptis į Europos vartotojų centrą Lietuvoje (www.ecc.lt, info@ecc.lt). Europos vartotojų centro Lietuvoje specialistai patarimus ir pagalbą vartotojams teikia nemokamai.

 

Šis pranešimas buvo finansuojamas Europos Sąjungos Vartotojų Programos (2014-2020).

Šio pranešimo turinys atspindi tik autoriaus poziciją bei yra jo atsakomybė; tai negali būti vertinama kaip atspindinti Europos Komisijos ir/ar Vartotojų, sveikatos, žemės ūkio ir maisto programų vykdomosios agentūros (CHAFEA) ar kitos Europos Sąjungos institucijos poziciją. Europos Komisija ir Agentūra neprisiima jokios atsakomybės už pateiktos informacijos panaudojimą.“

Pateikti skundą Reikia patarimo