+370 5 265 0368

Kaip Lietuvos medžiotojas apsigynė nuo Prancūzijos verslininko

2019-09-08

O8-LI-repair-color.pngĮsibėgėjusi internetinė prekyba turi ne tik privalumų, bet ir trūkumų. Lietuvos pirkėjui, apsipirkusiam Prancūzijoje registruotoje internetinėje parduotuvėje, pavyko apginti savo teises tik po to, kai į pagalbą atėjo Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net).

Šių metų kovo pabaigoje Lietuvos pirkėjas pirko medžiotojo kostiumą – kelnes, liemenę ir striukę. Internetu, iš Prancūzijos. Balandžio pradžioje prekės gautos, tačiau pirkėjas pirkiniu nusivylė: netiko dydžiai. Susisiekus su pardavėju gautas atsakymas, kad prekes galima grąžinti ir bus galima jas pakeisti. Prekės išsiųstos į Prancūziją, taip pat paprašyta, kad visos kostiumo dalys būtų vienos spalvos. Pardavėjas vėl atsakė, kad visos kostiumo dalys bus vienos spalvos.

Deja, Lietuvos medžiotojui teko nusisvilti antrą kartą: balandžio pabaigoje atsiųstos kostiumo dalys buvo skirtingų spalvų. Vėl kreiptasi į pardavėją su prašymu: pakeiskite prekes (į vienos spalvos, nesvarbu, kurios) arba grąžinkite pinigus. Pardavėjas neatsakė. 

Pirkėjas nusprendė prekes vėl grąžinti į Prancūziją, iš kurios netrukus gavo atsakymą: taip, prekės gautos, per kelias valandas informuosime, ar pakeisime prekes. Tuo pirkėjo ir pardavėjo bendravimas baigėsi: daugkartiniai bandymai susisiekti su pardavėju nebepavyko.

Netekęs kantrybės pirkėjas kreipėsi pagalbos į Europos vartotojų centrą Lietuvoje. Šis, bendradarbiaudamas su Europos vartotojų centru Prancūzijoje, padėjo vartotojui susigrąžinti pinigus.

Europos vartotojų centro Lietuvoje vedėja daktarė Raimonda Balnienė patvirtina, kad skundų dėl internetinės prekybos daugėja.

„Ir tai natūralu: internetinė prekyba vis labiau populiarėja. Kita vertus, džiugu, kad  vartotojai vis aktyviau gina savo teises, vis dažniau žino, kur kreiptis pagalbos.

Priminsiu, kad vartotojus giname nemokamai. Kviečiu į mus kreiptis visus, manančius, kad Europos Sąjungos valstybėse, taip pat Norvegijoje ir Islandijoje, buvo pažeistos jų teisės perkant prekę ar gaunant paslaugą“, - teigia Raimonda Balnienė.

    Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net) imasi ginti vartotojus, jei jiems patiems nepavyksta to padaryti. Pagalba teikiama nemokamai. Europos vartotojų centras vartotojo gyvenamojoje valstybėje, bendradarbiaudamas su centru verslininko šalyje, padeda spręsti problemas, kilusias vartotojams Europoje, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą kitose Europos Sąjungos valstybėse, Norvegijoje ar Islandijoje.

Europos vartotojų centrų tinklą sudaro 30 centrų.

Europos vartotojų centras Lietuvoje veikia nuo 2005 m. 

Pateikti skundą Reikia patarimo