+Šiuo metu konsultacijų telefonas laikinai neveikia (rašykite el. paštu [email protected])
370 5 265 0368 Konsultacijos I-V (08:00 - 12:00)

Kai atostogos tampa brangesnės nei tikėjotės - saugokitės (paslėptų) papildomų išlaidų

2022-09-27

2022worldtourismday-eccnet-LT(1).jpgRugsėjo 27-ąją dieną minima Pasaulinė turizmo diena. Nors kylančių energijos kainų kontekste ši diena gali atrodyti lyg antraeilis dalykas, daugeliui keliautojų tai reiškia kelionių biudžeto mažinimą ir kompromisų paiešką. Todėl, keliaujant šiomis sąlygomis, itin neramina iškylančios neplanuotos išlaidos dėl paslėptų ar papildomų mokesčių. Europos vartotojų centras Lietuvoje (toliau – EVC) pataria kaip iš anksto aptikti ir, svarbiausia, išvengti galimų papildomų išlaidų keliaujant.

Renkantis kelionės datas pagal poreikį, dažniausiai negalime pasirinkti sau patogiausių skrydžių laikų. Tad, veikiausiai, ne vienam keliautojui teko atvykti į kelionės tikslą anksčiau nei viešbučio nurodyta įsiregistravimo valanda. Vartotojui, norinčiam į viešbučio kambarį patekti anksčiau, gali tekti sumokėti ankstesnio įsiregistravimo mokestį. „Prieš rezervuodamas viešbučio kambarį, vartotojas turėtų atidžiai perskaityti apgyvendinimo paslaugų sąlygas: viešbučiai dažnai papildomai apmokestina tokias paslaugas kaip išankstinė registracija, automobilio stovėjimas, interneto ryšys, pusryčiai viešbutyje ar net rankšluoščiai“ – komentavo EVC Lietuvoje vedėja dr. Raimonda Balnienė.

Kiek šalių – tiek taisyklių

Net ir keliaujant dažniau ne visada vertėtų pasikliauti turima patirtimi ir ją taikyti (kad ir grįžtant į jau aplankytą šalį). Papildomi mokesčiai gali skirtis ne tik nuo šalyje priimtų apgyvendinimo paslaugų tradicijų, pasirinkto viešbučio lygio, bet ir nuo laikotarpio. Vienas dažniausių mokesčių – turizmo mokestis – dar vadinamas „pagalvės mokesčiu“. Jį taiko tokios Europos valstybės kaip Austrija, Belgija, Bulgarija, Malta, Prancūzija ir Vokietija. Šis šalių sąrašas gali plėstis. Negana to, turizmo mokestis gali būti taikomas ne šalies, bet miesto mastu,pavyzdžiui, Ispanijoje turizmo mokestis nėra taikomas, išskyrus miestus ar salas, kurioms yra suteiktas kurorto statusas. Visada patartina pasitikrinti iš anksto, ar vieta, į kurią keliaujama, taiko šį mokestį.

Kalbant apie viešbučių taikomus papildomus mokesčius – įvairovė yra plati. Nuo kambaryje esančio seifo naudojimo, belaidžio interneto prieigos, mokamos televizijos ar bagažo saugojimo, net iki plaukų džiovintuvo panaudos. Dažniausiai šie mokesčiai taikomi pigesniuose viešbučiuose, tačiau užsisakant aukštesnio lygio viešbutį jie gali pasirodyti netikėti: Prancūzijoje ar Suomijoje, norėdami naudotis chalatu, galbūt turėsite sumokėti papildomą mokestį.

Keliaujantiems su naminiais gyvūnais vertėtų susipažinti su jų laikymo viešbutyje taisyklėmis ir papildomais mokesčiais. Be papildomo mokesčio už atvykimą su gyvūnais, dažniausiai tokie keliautojai turi susimokėti specialaus valymo paslaugos (ang. final cleaning) mokestį. Pastebėtina, kad šis mokestis gali būti taikomas nepriklausomai nuo to, ar keliaujate su savo keturkojais palydovais – Bulgarijoje galutinio valymo mokestis dažnai skaičiuojamas visiems keliautojams.

Rezervuodami viešbutį su papildomomis paslaugomis, įsitikinkite ar jos nėra papildomai apmokestinamos po apmokėjimo už kambarį. Pervežimas iš viešbučio į oro uostą paprastai apmokamas papildomai Vokietijoje ir Čekijoje. Ispanijoje, Prancūzijoje ir Italijoje skėčiai, gultai ir paplūdimio rankšluosčiai gali būti papildomai apmokestinami ne tik viešuosiuose paplūdimiuose, bet ir kai kuriuose viešbučiuose.

Naudinga žinoti: prieš sudarydamas sutartį, keliautojas turi būti informuotas pagal sutartį arba bendrąsias sąlygas, kurios paslaugos yra įtrauktos į rezervuojamo kambario kainą, o kurios ne, kiek jos kainuoja papildomai. Jeigu papildomos paslaugos siūlomos jau atvykus į apgyvendinimo vietą (rankšluoščių nuoma, naudojimasis greitesniu internetu ir pan.), jų kainos turi būti aiškiai nurodytos dar prieš įsiregistruojant.

Kelionių paketai – ramybės garantas?

Europoje galiojantis kelionių paketų teisinis reguliavimas numato, kad tam tikromis sąlygomis kelionių organizatorius gali padidinti kelionės kainą iki 8 proc. jau užsisakius ir apmokėjus paketą. Prieš sudarydami kelionės paketo sandorį, įsitikinkite, kad jame nurodytos šios būtinosios sąlygos:   

  • sutartyje yra tokia kainos koregavimo sąlyga;

  • keliautojas buvo apie tai informuotas bet kokia rašytine forma prieš sudarant sutartį;

  • ši sąlyga numato ne tik kelionės kainos padidėjimą, bet ir sumažinimą;

  • apie kainos padidėjimą pranešama likus ne mažiau kaip 21 dienai iki išvykimo;

  • naujos kainos apskaičiavimas yra skaidrus;

  • padidėjusi kaina turi būti argumentuojama globaliais kainų pokyčiais, tokiais kaip: degalų kainos išaugimas, padidėję oro uostų mokesčiai, pasikeitę valiutų kursai ir pan. Nuo globalių rinkų nepriklausantys mokesčių padidėjimai (kambario kaina, maitinimo kaina, tarpininko mokestis ir pan.) negali būti taikomi vartotojui po sutarties sudarymo.

EVC Lietuvoje teisininkai pastebi: jei užsakymo metu buvo galima numatyti išlaidų padidėjimą arba jei nesilaikoma bent vienos iš aukščiau nurodytų sąlygų, galite atsisakyti mokėti išaugusios kainos skirtumą. Ir atvirkščiai – kainos padidinimas galioja ir be jūsų sutikimo, jei tenkinamos visos aukščiau nurodytos sąlygos. Kai kaina padidinama daugiau nei 8 proc., organizatorius privalo jus informuoti ir paprašyti, kad per tam tikrą laikotarpį aiškiai sutiktumėte su kainos padidinimu arba atsisakytumėte sutarties. Jei per šį laikotarpį jos neatsakysite, kainos padidinimas bus laikomas priimtu. Taigi, jei nenorite priimti pasiūlymo, atsakykite laiku. Patarimas: prieš sudarydami sutartį, paprašykite kelionių organizatoriaus į sutartį įtraukti informavimą dėl bet kokių pokyčių, susijusių su įsigytu kelionių paketu, telefonu, SMS žinute ir el. paštu (dažniausiai informuojama tik el. paštu). Organizatorius informaciją siunčia visiems paketus įsigijusiems vartotojams vienu metu – taip padidėja rizika gauti informacinį laišką į šlamšto paskyrą ir jo nepamatyti.

Lėktuvo bilieto kaina nėra skrydžio kaina

Prieš vartotojui užsisakant skrydžius, oro vežėjai privalo pateikti detalizuotą skrydžio kainą, nurodydami lėktuvo bilieto kainą, oro uosto mokesčius, kitus mokesčius ir rinkliavas. Deja, pastaruoju metu oro vežėjai vis dažniau pasinaudoja gudrybe ir papildomai apmokestina tokias įprastines paslaugas, kurios anksčiau įeidavo į lėktuvo bilieto kainą: registracija oro uoste (vietoje registracijos internetu), registruotas bagažas, maitinimas, sėdynės pasirinkimas, pirmenybinis įlaipinimas ir pan. EVC Lietuvoje specialistai pastebi, kad tai nebėra vien pigių skrydžių oro vežėjų triukai – net autoritetingi ir ilgai rinkoje paslaugas teikiantys oro vežėjai pastaruoju metu keičia savo paslaugų teikimo politiką šia kryptimi.

Kruopštus pasirengimas atsiperka

Europos vartotojų centras Lietuvoje pataria kaip atpažinti ir išvengti papildomų mokesčių:

  • prieš užsakydami / sudarydami sutartį, atidžiai perskaitykite pasiūlymus ir patikrinkite, ar visos jums reikalingos paslaugos yra įtrauktos. Jei kyla abejonių, kreipkitės į viešbutį arba kelionių organizatorių;

  • pasidomėkite kitų vartotojų atsiliepimais, ar kiti vartotojai nesiskundė netikėtomis papildomomis išlaidomis;

  • paprašykite sąskaitos dar nepasibaigus viešnagės laikotarpiui, kad anksčiau pastebėtumėte papildomus mokesčius;

  • jei turite susimokėti norėdami įsiregistruoti ar išsiregistruoti apgyvendinimo vietoje, sąskaitoje-faktūroje pažymėkite „Mokestis taikytinas rezervuojant“ (Payment subject to reservation). Nedelsdami parašykite viešbučio administracijai arba organizatoriui, pridėdami gauto dokumento kopiją;

  • rezervuokite apgyvendinimą su atšaukimo galimybe. Įkainiai gali būti šiek tiek didesni, tačiau taip išvengsite dar didesnių atšaukimo mokesčių;

  • prieš rinkdamiesi papildomą kelionės draudimą patikrinkite, ar jis nesidubliuoja su jūsų kredito kortelės teikiamu kelionių draudimu. Dažnai pakanka turimos kredito kortelės teikiamo kelionės draudimo;

  • užsisakydami „viskas įskaičiuota“ kelionės paketą, turėsite mažiau netikėtumų, susijusių su maisto ir gėrimų išlaidomis. Tačiau įsitikinkite, ar užsakoma „viskas įskaičiuota“ paslauga atitinka jūsų poreikius: mitybos dažnumą, gėrimų pasirinkimą, specialios dietos nurodymus ir pan.;

  • norėdami sumažinti skrydžio kainą, rinkitės skrydžius į mažiau populiarų oro uostą –juose taikomi mažesni oro uosto mokesčiai. Tačiau pasitikrinkite, ar jis nėra labai nutolęs nuo jūsų apgyvendinimo vietos ir ar pervežimo kaina nebus didesnė;

  • rezervuokite kelionę ne sezono metu arba mažiau užimtomis darbo dienomis;

  • užuot naudojęsi mokama viešbučio automobilių stovėjimo aikštele, pasidomėkite, ar aplink yra nemokamų viešų automobilių stovėjimo vietų.

Pateikti skundą Reikia patarimoApklausa dėl kokybės

Apklausos modulis nėra įdiegtas.