+370 5 265 0368

Kova dėl nekokybiškos sofos-lovos baigėsi pirkėjos pergale

2019-07-23
O6-LI-warranty-color.png          Lietuvos vartotojų teisių gynimo objektu gali tapti ir iš užsienyje registruoto pardavėjo internetu įsigyta nekokybiška sofa-lova. Šįkart apginti savo teises pirkėjai pavyko tik po to, kai kreipėsi į Europos vartotojų centrų tinklą (ECC-Net) ir sulaukė nemokamos pagalbos.    
    Vartotoja internetu užsisakė sofą-lovą iš pardavėjo, registruoto Nyderlanduose. Sumokėjo 258 eurus. Sulaukusi prekės ir ją surinkusi pastebėjo, kad sofa-lova neatitinka aprašymo internete: buvo per maža, per vidurį linko, buvo nepatogi.        Vartotoja kreipėsi į pardavėją, kad atsiimtų nekokybišką prekę ir grąžintų pinigus. Pardavėjas informavo, kad prekės paimti atvyks kurjeriai. Nesulaukusi kurjerių pirkėja vėl kreipėsi į pardavėją, tačiau pardavėjas nebendravo nei elektroniniu paštu, nei telefonu.
 Vartotoja kreipėsi pagalbos į Europos vartotojų centrą Lietuvoje. Bendradarbiaujant su EVC Nyderlanduose vartotojai ne tik buvo grąžinti sumokėti pinigai, bet ir jai palikta sofa-lova.
  Europos vartotojų centro Lietuvoje vedėja daktarė Raimonda Balnienė teigia, kad Europos vartotojų centrų tinklui svarbu ne sumų dydžiai, o vartotojų teisės ir jų gynimas. „Vienodai aktyviai giname vartotojus ir dėl mažų, ir dėl didelių sumų. Gali būti ir dėl 5 eurų, ir dėl kelių dešimčių tūkstančių. Mums svarbu ne sumos dydis, o apginti vartotoją Europoje. Tam ir sukurtas Europos vartotojų centrų tinklas.
  Taip pat noriu pažymėti: vartotojus Europoje giname nemokamai. Svarbu, kad vartotojai nepasirašinėtų sutarčių, neįsigilinę į tekstą ar net jo nesuprasdami, kad vartotojai turėtų prekės ar paslaugos įsigijimą pagrindžiančius dokumentus, susirašinėjimo su pardavėjais laiškus ir raštus“, - teigia Raimonda Balnienė.          Europos vartotojų centrų tinklas imasi ginti vartotojus, jei jiems patiems nepavyksta to padaryti. Pagalba teikiama nemokamai. Europos vartotojų centras vartotojo gyvenamojoje valstybėje, bendradarbiaudamas su centru verslininko šalyje, padeda spręsti problemas, kilusias vartotojams Europoje, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą kitose Europos Sąjungos valstybėse, Norvegijoje ar Islandijoje.
Pateikti skundą Reikia patarimo