+370 5 265 0368

Vartotojų teisių gynėjams – kupini naujų iššūkių ir rekordiniai 2019-ieji

2019-12-02

Jau ketvirtus metus Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (toliau – Tarnyba) ir Europos vartotojų centro Lietuvoje organizuojamoje vartotojų teisių apsaugos konferencijoje š. m. lapkričio 28 d. pristatytos reikšmingiausios vartotojų teisių apsaugos aktualijos.

Konferencijos dalyvius pasveikino teisingumo viceministras Žydrūnas Plytnikas, kuris trumpai apžvelgė svarbiausius š. m. įvykius, naujus įgaliojimus ir priemones vartotojų teisių apsaugos stiprinimui bei pasidžiaugė, kad 2019 m. buvo aktyvūs bei rezultatyvūs.

Tarnybos direktorė Neringa Ulbaitė pristatė Tarnybos vykdytą veiklą, metų prioritetus, plačiau  aptarė naujas Tarnybos funkcijas ir įgaliojimus efektyvesnei vartotojų teisių apsaugai užtikrinti. Neringa Ulbaitė pažymėjo, kad šiemet Tarnyba sulaukė rekordinio asmenų prašymų ir pasiteiravimų skaičiaus – per tris 2019 m. ketvirčius jų gauta daugiau nei 22 tūkstančiai. Atsižvelgiant į tai, ateinančiais metais pagrindinėmis užduotimis išliks vartotojų teisių pažeidimų prevencija, o dar didesnis dėmesys bus skiriamas gyventojų informavimui.

Kaip konferencijoje sakė Tarnybos vadovė, šiemet Tarnyba ypatingą dėmesį skyrė vartotojų apsaugai elektroninėje erdvėje: buvo vykdoma apgavysčių internete prevencijos savaitė #Neapsigaukinternete, įsteigtas naujas Nuotolinės prekybos skyrius, kurio specialistai stebi interneto tinklapius, konsultuoja verslą bei taiko sankcijas už Vartotojų teisių apsaugos įstatymo pažeidimus.

Kaip ir kasmet, šiemet konferencijoje dalyvavę įvairių sričių profesionalai pasidalino savo įžvalgomis, kuriose atsispindėjo vartotojų teisių apsaugos aktualijos. Lietuvos laisvosios rinkos instituto vyriausioji ekspertė Indrė Genytė–Pikčienė savo pranešime apžvelgė svarbiausius ekonominius pokyčius ir prognozes, informavo apie besikeičiančius ir augančius Lietuvos vartotojų lūkesčius bei atsakingesnį požiūrį į taupymą ir stambius pirkinius. Pranešėja taip pat pristatė tyrimą, kurio išvadose Lietuva įvardinta kaip viena iš nedaugelio ES narių, atsispyrusių bendrai pastarojo meto ekonomikos lėtėjimo tendencijai.

Lietuvos turizmo rūmų prezidentė Žydrė Gavelienė aptarė turizmo sektoriaus tendencijas, pristatė keliautojų elgesio pokyčius ir prioritetus 2020 m., pažymėjo, kad Lietuvos keliautojai vis daugiau dėmesio skiria kelionės įspūdžiams, o ne komfortui ir aukšto lygio apgyvendinimo paslaugų kokybei.

Valstybinės įmonės „Lietuvos oro uostai“ generalinis direktorius Marius Gelžinis susirinkusiems ne tik pristatė augantį keleivių skaičių, keleivių prognozes 2020 m. bei Lietuvos oro uostų pajėgumus, bet ir pasidalino sprendimais, kuriuos šalies oro vartus valdanti įmonė taiko norėdama pagerinti vartotojų pasitenkinimą teikiamomis paslaugomis bei užtikrinti šių paslaugų kokybę.

Naujausius Reklamos įstatymo bei Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pakeitimus ir prevencijos priemones pristatė Inga Grinevičė, Tarnybos Nesąžiningos komercinės veiklos ir reklamos skyriaus vyriausioji patarėja. Pranešėja taip pat informavo apie šiuo metu Tarnybos rengiamas gaires, skirtas informuoti nuomonės formuotojus – influencerius, kaip tinkamai žymėti reklamą socialiniuose tinkluose. Apie influencerius ir jų skleidžiamos reklamos įtaką vartotojams papasakojo Influencerių marketingo specialistė Lauryna Tamošaitytė.

Konferenciją užbaigė psichologė Inga Juodkūnė, savo pranešime konferencijos dalyviams papasakojus apie profesinio perdegimo sindromą bei būdus, kaip laiku jį pastebėjus išvengti liūdnesnių pasekmių,

Kasmetinėje vartotojų teisių apsaugos konferencijoje dalyvavo apie 100 įvairių institucijų atstovų, kurie dalinosi įvairiapuse patirtimi ginant Lietuvos vartotojų teises.

Pateikti skundą Reikia patarimo