Kelionės paketai


Kas yra kelionės paketas?
Kelionės paketas yra atostogų arba kelionės paslaugų derinys, kai 
  • atostogos arba kelionė trunka ilgiau negu 24 val. 
arba
  • į jį įeina nakvynė.
Paketas turi būti parengtas iš anksto ir į jį turi įeiti bent 2 iš šių paslaugų:
  • transporto;
  • apgyvendinimo;
  • kitos paslaugos, kurios sudaro svarbią paketo dalį (pvz., automobilio nuoma, ekskursijos).
Kelionių paketų taisyklės taip pat taikomos tuo atveju, jei už paketo dalis išrašomos atskiros sąskaitos. Jeigu atskirus elementus užsisakėte atskirai, tai nelaikoma kelionės paketu.

Brošiūra
Brošiūroje turi būti įskaitomai, išsamiai ir tiksliai nurodyta:
  • kaina;
  • kur vykstama, transporto priemonė, jos charakteristika ir kategorija;
  • apgyvendinimo tipas, jo vieta, kategorija ir aprašymas;
  • maitinimas; 
  • maršrutas;
  • paso ir vizos reikalavimai;
  • sveikatos formalumai;
  • apmokėjimo grafikas;
  • galutinis terminas informuoti vartotoją, jeigu kelionė bus anuliuojama;
  • mokesčiai ar privalomi mokėjimai.

Teisės užsakant kelionę ir jos metu:
  • Gauti aiškią ir tikslią informaciją apie visus atostogų aspektus prieš pasirašydami sutartį (įskaitant informaciją apie neprivalomą kelionės draudimą, pasus, vizas ir sveikatos priežiūros srities formalumus);
  • Bent viena sutarties šalis yra atsakinga už visą paketą, net jei įvairias paslaugas teikia skirtingos bendrovės. Priklausomai nuo jūsų sutarties tai gali būti (kelionės) organizatorius, kelionių pardavimo agentas, arba jie abu. Jums turi būti pateikti jų kontaktiniai duomenys, jei per atostogas reikėtų pateikti skundą arba reikalauti kompensacijos grįžus namo;
  • Jeigu iškiltų sunkumų, turite teisę gauti pagalbą. Jums turi būti nurodytas kelionių organizatoriaus arba kelionių pardavimo agento skubios pagalbos telefono numeris;
  • Jei kelionės organizatorius arba kelionių pardavimo agentas subankrutuoja, yra nustatytos garantijos, kad atgautumėte sumokėtus pinigus ir, jei jau pradėjo atostogos, kad būtumėte sugrąžinti į savo šalį. praktiniai aspektai priklauso nuo nacionalinių taisyklių ir įstaigos, per kurią kelionės organizatorius ir (arba) kelionių pardavimo agentas parengė šią apsaugą;
  • Jei negalite vykti į kelionę, kurią užsisakėte, savo paketą galite perleisti kam nors kitam, tačiau jums gali tekti padengti papildomai dėl šio perleidimo atsiradusias išlaidas;
  • Jūsų sutartyje nurodyta kaina gali būti padidinta tik tam tikromis konkrečiomis sąlygomis (pvz., padidėjus transporto išlaidoms, trečiųjų šalių mokesčiams arba valiutų kursams) ir ne vėliau kaip prieš 20 dienų iki pradinės kelionės datos;
  • Jeigu kelionės organizatorius arba kelionių pardavimo agentas labai pakeičia paketo turinį (ir kainą) ir dėl to jūs atšaukiate atostogas, galite susigrąžinti sumokėtus pinigus arba pasirinkti kitą paketą. Ta pati nuostata taikoma, jei kelionių organizatorius atšaukia kelionę. Tam tikrais atvejais taip pat galite turėti teisę į kompensaciją.

Ką daryti, jeigu kilo problemų?
  • Jei per atostogas kyla problemų ne dėl jūsų kaltės (pvz., jeigu atšaukiama ekskursija arba viešbutis yra ne toks, kaip buvo aprašyta brošiūroje), turėtumėte kuo skubiau kreiptis į organizatorių arba vietos atstovą, jei jis yra.
  • Jie turėtų nedelsiant imtis spręsti problemą neprašydami papildomo mokesčio.
  • Jei problema neišsprendžiama, surinkite kuo daugiau įrodymų (pvz., padarykite nuotraukas).
  • Grįžę namo pateikite skundą. Kai kuriose šalyse nustatyti terminai, per kiek laiko galite pateikti skundą dėl savo atostogų.
  • Jei tai nepadeda, galite kreiptis nemokamos pagalbos ir patarimų į Europos vartotojų centrą (jeigu kelionės organizatorius registruotas kitoje ES šalyje, Islandijoje ar Norvegijoje).

  Daugiau informacijos apie savo teises įsigijus kelionės paketą galite rasti čia

Susijusios naujienos


APIE VARTOTOJŲ TEISES KELIAUJANTIEMS NENUMATYTŲ APLINKYBIŲ METU
Pastaruoju metu vis dažniau pasirodant informacijai apie įvairiose turistinėse vietose kylančius gaisrus, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) teikia informaciją vartotojams apie jų teises susidūrus su nenugalimos jėgos aplinkybėmis bei galimybe atsisakyti sudarytų sutarčių.
Skaityti
SVARBI INFORMACIJA NUKENTĖJUSIEMS NUO KELIONIŲ AGENTŪROS UAB „ORANGE STYLE“
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) ir Europos vartotojų centras Lietuvoje (EVC) sulaukė daugiau nei 100 vartotojų kreipimųsi dėl kelionių agentūros UAB „Orange style“ atšauktų kelionių ir negrąžinamų sumokėtų pinigų. Informuojame apie institucijų atliktus veiksmus ir vartotojų teisių gynimo galimybes.
Skaityti
Kelionės paketas – su kokia pagrindine problema susiduria Lietuvos vartotojai? Pamatykite nuotraukų iš kelionių, kurios neatitiko užsakytų paslaugų
Kas yra kelionės paketas? Tais atvejais, kai vartotojas iš to paties paslaugų teikėjo vienu užsakymu įsigyja bent dvi paslaugas, pavyzdžiui, skrydį ir apgyvendinimą viešbutyje, laikoma, kad jis įsigijo organizuotą turistinę kelionę – kelionių paketą. Nors tokia paslauga gali kainuoti brangiau nei atskirai iš skirtingų tiekėjų įsigyjamos paslaugos, vartotojams yra suteikiama  daugiau saugumo ir garantijų.
Tačiau su problemomis galite susidurti ir čia, todėl dalinamės dažniausiai pasitaikančia problema, dėl kurios skundžiasi vartotojai - paslaugų neatitikimo užsakytoms, ir patarimais, ką daryti skirtingais atvejais.
Užsakėte kambarį su vaizdu į jūrą, o matote vidinį kiemą? Vonioje įsiveisusios skruzdėlės? Viešbučio baseinas neveikia? Aplinka nesaugi?
Skaityti
Į ką atsižvelgti keliautojams COVID-19 pandemijos akivaizdoje?
Šį sekmadienį minimą Pasaulinę turizmo dieną daugelis pasitinka su nerimu: koronavirusas neskuba trauktis iš Europos bei sukelia keblumų tiek kelionių organizatoriams, tiek vežėjams, tiek apgyvendinimo įstaigoms. Nepaisant to, kelionių išsiilgę lietuviai vis drąsiau planuoja naujus maršrutus bei svajoja apie savo atostogas užsienyje, kurias dėl karantino ribojimų pavasario ir vasaros laikotarpiu daug kam teko atidėti. Europos vartotojų centras Lietuvoje dalinasi patarimais, kurie padės turizmo paslaugas įsigyjantiems piliečiams apsisaugoti nuo bereikalingų rizikų ir nuostolių.
Skaityti
INFORMACIJA TURISTAMS DĖL TUI BALTICS ORGANIZUOTŲ KELIONIŲ
Dėl pinigų grąžinimo už atšauktas kelionių organizatoriaus TT Baltics SIA turistines keliones, vartotojai turi kreiptis į kelionių organizatorių arba pardavimo agentą. Latvijos atsakingos institucijos užtikrina, kad pinigai turistams bus grąžinti, tačiau procesas gali užtrukti.
Skaityti
Įsigijusiems kelionės paketą – palankios naujovės
Tarakonai viešbučio kambaryje? Statybų aikštelė vietoj puikaus baseino? Įsigijote kompleksines kelionės paslaugas, tačiau dėl vėluojančio traukinio nespėjote į skrydį? Būtent tokius atvejus reglamentuoja nauja Kelionės paslaugų paketų direktyva, kuri įsigaliojo nuo 2018 m. liepos 1 d.
Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net) pristato aktualiausias naujoves.
Skaityti
1
Pateikti skundą Reikia patarimoApklausa dėl kokybės

Apklausos modulis nėra įdiegtas.