Kelionės
2024-09-19

Europos vartotojų centro patarimai oro keleiviams

Ar buvo taip, kad nesulaukėte internetu įsigytos suknelės iš Prancūzijos, o iš Estijos pardavėjo gautas dronas – nekokybiškas? Kaip elgtis, jei atšauktas Jūsų skrydis į Romą? Į ką kreiptis, jei nusileidus Ispanijoje neatvyksta Jūsų bagažas? Šiais ir panašiais klausimais vartotojams nemokamą pagalbą teikia Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net). Europos vartotojų centro Lietuvoje teisininkai pasirengę padėti kiekvienu atveju, kai vartotojui savarankiškai nepavyksta išspręsti problemos su paslaugos teikėju ar prekės pardavėju, registruotu kitoje ES valstybėje narėje, Norvegijoje, Islandijoje ar Jungtinėje Karalystėje. O dabar kviečiame plačiau pasiskaityti apie oro keleivių teises. Oro keleivių teisės Oro keleivių teisės išsamiai apibrėžtos Europos Parlamento ir Tarybos reglamente Nr. 261/2004 . Svarbu, kad šios teisės taikomos keleiviams, kurie išvyksta iš ES valstybės narės oro uosto arba vyksta iš trečiojoje šalyje esančio oro uosto į ES valstybės narės teritorijoje esantį oro uostą, jei atitinkamą skrydį vykdantis oro vežėjas yra ES registruotas oro vežėjas. Skrydžio skaičiuotuvas Kokios teisės Jums priklauso kiekvienu konkrečiu atveju lengviausia sužinoti pasitelkus ECC-Net Skrydžio skaičiuotuvą: https://ecc.lt/vartotoju-teises/skrydzio-skaiciuotuvas/. Jame nurodę skrydžio pradžią ir pabaigą bei pačią problemą, gausite trumpą ir aiškų teisių sąrašą. Atšauktas skrydis Jeigu oro vežėjas atšaukia skrydį, turite teisę pasirinkti: atgauti už bilietą sumokėtus pinigus arba vykti į galutinę paskirties vietą kitu maršrutu panašiomis sąlygomis. Jeigu keleivis pasirenka vykti kitu maršrutu, oro vežėjas, priklausomai nuo laukimo laiko, turi pasirūpinti keleiviu – pasiūlyti maisto ir gaiviųjų gėrimų, apgyvendinti viešbutyje, nuvežti iš oro uosto į apgyvendinimo vietą (viešbutį ar kitą) ir atgal, suteikti galimybę du kartus nemokamai paskambinti telefonu, išsiųsti elektroninius laiškus. Papildomai keleivis turi teisę į kompensaciją, kuri, priklausomai nuo kelionės atstumo ar dėl atšaukto skrydžio sugaišto laiko, gali sudaryti nuo 125 iki 600 eurų. Kompensacija nepriklausytų, jei skrydis atšauktas dėl ypatingų aplinkybių, nepriklausančių nuo oro vežėjo („force majeure“). Tai gali būti prastos oro sąlygos, neoficialūs streikai, gamtinės katastrofos, tokios kaip ugnikalnio išsiveržimas. Kompensacija nepriklausytų ir tuo atveju, kai skrydis atšaukiamas likus daugiau nei dviem savaitėms iki numatyto išvykimo. Atidėtas skrydis Oro vežėjo prievolės keleivio naudai atsiranda tik tada, kai pagrįstai tikimasi, kad Jūsų išskridimo laikas vėluos ne mažiau kaip 2 valandas. Priklausomai nuo atidėjimo laiko ar atstumo iki kelionės tikslo, oro vežėjas turi keleiviui pasiūlyti: maistą ir gaiviuosius gėrimus, apgyvendinimą viešbutyje (jeigu būtina pasilikti vieną ar daugiau naktų), transportą iš oro uosto į apgyvendinimo vietą (viešbutį ar kitą) ir atgal, galimybę du kartus nemokamai paskambinti telefonu, išsiųsti elektroninius laiškus. Kai skrydis atidedamas ne mažiau kaip 5 valandoms, oro vežėjas privalo pasiūlyti keleiviui atsisakyti šio skrydžio ir per septynias dienas atgauti visus už bilietą sumokėtus pinigus. Papildomai Jums  gali priklausyti ir kompensacija, jei kelionės tikslą dėl atidėto skrydžio pasiekėte ne mažiau kaip 3 valandomis vėliau. Kompensacija nepriklauso, jei vėlavimas įvyko dėl ypatingų aplinkybių. Atsisakymas vežti Esant tam tikroms aplinkybėms, oro vežėjas atsisako priimti skristi keleivį, nors jis atvyko registruotis skrydžiui nustatyta tvarka ir laiku, išskyrus atvejus, kai yra pagrįstų priežasčių atsisakyti jį vežti, pavyzdžiui sveikatos, saugos ar saugumo sumetimais arba dėl nepakankamų kelionės dokumentų. Pirmiausia oro vežėjas privalo ieškoti savanorių, kurie sutiktų atsisakyti skrydžio mainais į kompensaciją, dėl kurios dydžio ir formos susitariama su keleiviu individualiai. Jei atsiranda nepakankamai savanorių, skrydį

Uncategorized @lt
2024-07-16

Vairavimas Prancūzijoje olimpinių žaidynių metu 

2024 m. olimpinių ir paralimpinių žaidynių metu vairavimas Paryžiuje ar jo apylinkėse neišvengiamai bus sudėtingas, su trikdžiais ir naujomis taisyklėmis. Vairuotojai,  planuojantys į žaidynes vykti automobiliu, ypač jei kelionės maršrutas eis per Il de Franso regioną, atkreipkite dėmesį: tikėtina, kad liepos 26-rugpjūčio 11 d. laikotarpiu vidutinė kelionės trukmė pailgės dvigubai ar net trigubai. Dėl griežtesnių saugumo priemonių ir laukiamų 15 mln. olimpiados žiūrovų eismas Prancūzijos keliuose bus smarkiai paveiktas. Mūsų kolegos iš Europos vartotojų centro Prancūzijoje pateikia trumpą eismo taisyklių šalies keliuose olimpinių žaidynių metu apžvalgą.    TRYS SAUGUMO ZONOS PARYŽIUJE ŽAIDYNIŲ METU  Prancūzija nustatė 3 saugumo zonas transporto priemonėms:  MĖLYNA: įvažiavimas motorinėmis transporto priemonėmis galimas su tam tikrais apribojimais. Į šią zoną draudžiama įvažiuoti asmeninėms transporto priemonėms. Taksistams, samdomoms transporto priemonėms, autobusams ir asmenims, turintiems rezidencinį automobilių stovėjimo leidimą (ir pagrindžiantį dokumentą), įvažiavimas leidžiamas.  RAUDONA: draudžiamas beveik visas eismas. Neleidžiama naudotis asmeninėmis transporto priemonėmis, samdomomis transporto priemonėmis ir autobusais. Tik taksi, vairuojami TOK (Tarptautinio olimpinio komiteto) įgalioto asmens, turinčio rezidencinės paskirties leidimą su pagrindimu, gali įvažiuoti į šią zoną.  PILKA: galioja griežčiausi suvaržymai. Ši zona yra šalia varžybų vietų, patenkant į ją vykdoma saugumo patikra. Į šią zoną negali įvažiuoti jokios transporto priemonės (įskaitant dviračius ar motorolerius).  NAUDINGAS PATARIMAS: prieš išvykdami būtinai patikrinkite, į kurias zonas galėsite įvažiuoti, taip pat – numatytą zonų išsidėstymą jūsų kelionės dieną. Jei ketinate stebėti varžybas Paryžiuje, pasistenkite iš anksto suplanuoti, kokiu transportu nuvyksite arčiausiai jų vietos. Jums gali padėti Paryžiaus policijos internetiniai žemėlapiai, taip pat žemiau pateikta lentelė:  2024 m. olimpinių žaidynių zonų ribojimai     Mėlynoji Zona  Raudonoji Zona  Pilkoji Zona  Pėstieji   TAIP  TAIP  TAIP  Dviračiai, Motoroleriai   TAIP  TAIP  NE  Taksi  TAIP  TAIP (jei autorizuotas personalas)  NE  Kitos samdomos transporto priemonės   TAIP  NE  NE  Autobusai   TAIP  NE  NE  Asmeninės transporto priemonės  NE  NE  NE  Rezidencinės transporto priemonės   TAIP (su patvirtinančiu dokumentu)  TAIP (su patvirtinančiu dokumentu)  NE       AKREDITUOTIEMS ASMENIMS REZERVUOTOS EISMO JUOSTOS  Tam tikri Paryžiaus ir Il de Franso regiono keliai bus pažymėti kaip specialūs „olimpiniai keliai“. Šios rezervuotos eismo juostos bus įrengtos liepos 15-rugsėjo 11 d. laikotarpiui. Jomis galės važiuoti tik TOK akredituoti asmenys. Pagrindiniai greitkeliai taip pat gali būti paveikti „olimpinių maršrutų“, pavyzdžiui, A1 kelias tarp Porte de la Chapelle ir Roissy-Charles de Gaulle oro uosto (abiem kryptimis) arba A13 kelias tarp Bulonės ir Porte d'Auteuil (abiem kryptimis).  Visą paveiktų kelių sąrašą galite rasti čia:  Décret n° 2022-786 du 4 mai 2022 fixant la liste des voies et portions de voie réservées à certains véhicules pour les jeux Olympiques et Paralympiques de 2024 - Légifrance (legifrance.gouv.fr)    MOKESČIAI UŽ AUTOMOBILIŲ STOVĖJIMĄ IR GREITKELIŲ RINKLIAVOS PARYŽIUJE  Mokesčiai už automobilių stovėjimą priklauso nuo jūsų vairuojamos transporto priemonės. Automobiliams, išskyrus visureigius, bus taikomi standartiniai tarifai: Paryžiaus centriniuose 1-11 rajonuose taikomas 6 eurų už valandą dvi pirmas valandas mokestis, o 12-20 rajonuose – 4 eurų už valandą mokestis.  Tuo tarpu visureigių vairuotojams teks pajusti nemenką kainų skirtumą. Didesnėms nei 1,6 tonos transporto priemonėms tarifas centriniuose rajonuose didėja iki 18 eurų už valandą pirmas dvi valandas ir iki 12 eurų už valandą išoriniuose rajonuose. Elektromobiliams

Kvietimas nuomonės formuotojams
Kita
2024-02-06

Kvietimas nuomonės formuotojams – padėkite mums apsaugoti jaunuosius vartotojus

2024 m. Saugesnio interneto diena Socialiniuose tinkluose vis labiau populiarėjant internetinei prekybai ir reklamai, jaunieji vartotojai yra apipilami žinutėmis, skatinančiomis pirkti. Tačiau ne visos šios žinutės yra skaidrios ir teisingos. Kai kurios reklamos yra paslėptos, produktai neatitinka pateiktų aprašymų, o pasiūlymai gali būti nesąžiningi. Dėl to jauni žmonės nėra tikri, kas iš tikrųjų vyksta, kai jie perka internetu. Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net) prašo nuomonės formuotojų visoje Europoje padėti apsaugoti jaunuosius vartotojus šiandien, minint Saugesnio interneto dieną. ECC-Net sudaro 29 centrai, įsteigti visose 27 ES valstybėse narėse, Islandijoje, Norvegijoje. Centrai teikia nemokamą informaciją, konsultuoja ir padeda vartotojams, kuriems kilo problemų dėl kitoje ECC-Net priklausančioje šalyje įsigytų prekių ar paslaugų. ECC-Net padeda užtikrinti vartotojų teises visoje ES erdvėje, o tai skatina piliečius intensyviau naudotis vidaus rinkos privalumais. Europos Sąjungos teisės aktai Nuomonės formuotojai, kurie dažnai reklamuoja arba parduoda produktus ar paslaugas, laikomi pardavėjais, todėl jie turi laikytis daugybės taisyklių. Tačiau ne visi nuomonės formuotojai žino šias taisykles. Todėl ECC-Net mano, kad labai svarbu apie šias taisykles informuoti nuomonės formuotojus, nes tik suprasdami taisykles, jie gali užtikrinti jų laikymąsi ir galiausiai padidinti jaunųjų vartotojų apsaugą. 10 geriausios praktikos pavyzdžių nuomonės formuotojams ECC-Net parengė 10 geriausios praktikos pavyzdžių, kaip šviesti nuomonės formuotojus jaunųjų vartotojų apsaugos klausimais. Šie standartai padės nuomonės formuotojams laikytis teisinių ir etinių normų, o kartu kurs saugesnę ir skaidresnę interneto erdvę savo auditorijai. Pradėkime įgyvendinti šias svarbiausias praktikas jau šiandien ir prisidėkime prie atsakingesnės ir vartotojams sąmoningesnės nuomonės formuotojų bendruomenės kūrimo. 1.   Sužinokite apie reklamuotojų ir pardavėjų taisykles „Nuomonės formuotojų teisiniame centre“ „Nuomonės formuotojų teisinis centras“ padeda nuomonės formuotojams suprasti reklamuotojams ir pardavėjams taikomas taisykles. Tai Europos Komisijos priemonė, padedanti vadovautis vartotojų apsaugos standartais. Joje pateikiami tikri atvejai ir geriausios praktikos pavyzdžiai, padedantys apsaugoti reputaciją ir išvengti baudų už nesąžiningą verslo praktiką. 2.   Skaidriai informuokite apie savo „santykius“ su prekių ženklais Turėtumėte aiškiai atskleisti bet kokius rėmimo, partnerystės atvejus ar nemokamai gaunamus produktus. Toks skaidrumas padeda jauniems vartotojams suprasti rekomendacijos kontekstą ir priimti sprendimus remiantis nešališka informacija. Visus reklaminius įrašus turėtumėte tinkamai ir aiškiai pažymėti (naudokite #reklama). 3.   Bendradarbiaukite tik su patikimais prekių ženklais Bendradarbiaukite tik su patikimais prekių ženklais ir, prieš reklamuojant, patys išbandykite produktus. Taip sekėjai galės pasitikėti rekomendacijomis ir, pirkdami prekes internetu, priimti labiau pagrįstus ir patikimus sprendimus. 4.   Tikrinkite informaciją Tikrinkite informaciją apie produktus, kuriuos reklamuojate ar parduodate internete. Klaidinanti ar netiksli informacija gali pakenkti vartotojams ir jūsų patikimumui. Įsitikinkite, kad remiatės patikimais šaltiniais, o pateikiama informacija yra tiksli ir aktuali. 5.   Venkite neteisėtų teiginių apie sveikatingumą Reklamuodami produktus venkite neteisėtų teiginių apie sveikatingumą. Klaidinantys teiginiai apie naudą sveikatai ne tik pažeidžia taisykles, bet ir mažina vartotojų pasitikėjimą. Susilaikykite nuo perdėtų ar išgalvotų su sveikata susijusių teiginių ir laikykitės faktais pagrįstos informacijos. Laikydamiesi taisyklių išsaugosite auditorijos, ypač jaunų vartotojų, pasitikėjimą. 6.   Įsitikinkite, kad jūsų parduodami ar reklamuojami produktai yra saugūs Patikrinkite parduodamus produktus Komisijos svetainėje „Safety Gate“, kurioje skelbiami iš rinkos atšaukiami produktai. Neparduokite ir nereklamuokite atšaukiamo gaminio – jis gali kelti pavojų vartotojų saugai ir sveikatai. 7.   Akcentuokite saugumo internete svarbą Švieskite savo sekėjus apie

informacija turistams
Kelionės
2024-02-05

INFORMACIJA TURISTAMS DĖL TUI BALTICS PINIGŲ GRĄŽINIMO

Keliautojai iš Lietuvos, kurie dar neatgavo pinigų iš TT Baltics SIA už neįvykusias keliones, kviečiami kreiptis į Latvijos vartotojų teisių gynimo centrą.   „TT Baltics Ltd.“ (toliau – TT Baltics) baigia grąžinti pinigus Lietuvos klientams už neįvykusias keliones. Visiems Lietuvos keliautojams, kurie kreipėsi į TT Baltics ir kurių pretenzijos buvo patenkintos (buvo pateikti visi sandorį patvirtinantys dokumentai, o bankas patikrino pretenzijos pagrįstumą), pinigai buvo grąžinti.   Šiuo metu TT Baltics rengia papildomą Lietuvos keliautojų, kurie laiku nepateikė prašymų, sąrašą, ir Latvijos vartotojų teisių gynimo centras (PTAC) kviečia Lietuvos keliautojus iki 2024 m. vasario 23 d. pranešti PTAC, jei už neįvykusią kelionę jiems nebuvo grąžinti pinigai iš TT Baltics. Maloniai prašome atsiųsti el. laišką su duomenimis adresu: [email protected]. Atkreipiame dėmesį, kad jeigu prašymai bus pateikti po šios datos, pinigai gali būti neišmokėti.   Kelionių organizatoriui TT Baltics, kuris taip pat žinomas kaip koncerno TUI atstovas Baltijos šalyse, kaip jau skelbta anksčiau, buvo taikytos tarptautinės sankcijos, dėl kurių įmonė atšaukė visas suplanuotas keliones. TT Baltics pranešė PTAC, kad iki 2023 m. gruodžio 31 d. Baltijos šalyse iš viso buvo grąžinta 2 009 098,55 EUR (675 835,90 EUR grąžinta keliautojams iš Lietuvos; 617 676,06 EUR – keliautojams iš Estijos; 715 586,59 EUR – keliautojams iš Latvijos).   Nors iš pradžių mokėjimų procesas vyko lėtai, tačiau palaipsniui tapo sklandesnis. Dėl TT Baltics keliautojų pateiktų prašymų kiekio bankai turėjo atlikti papildomus patikrinimus dėl nemažo skaičiaus prašymų, kad įsitikintų, jog pinigai nepateks asmeniui, kuriam taikomos sankcijos, ir kad keliautojai atgaus reikiamą sumą.   Dėl išskirtinių aplinkybių, susijusių su sankcijų taikymu TT Baltics. Tai pirmoji tokio masto procedūra. Viso proceso metu susijusios šalys susidūrė su virtine kliūčių, kurias bendromis pastangomis pavyko įveikti, ir tai sudarė sąlygas atlikti mokėjimus.

kaip saugiai apsipirkti internetu
Prekyba
2023-12-12

Patarimai, kaip saugiai apsipirkti internetu

Ar atpažįstate save šioje situacijoje: naršydami socialiniuose tinkluose pamatote patikusią prekę puikia kaina, nedvejodami spaudžiate nuorodą ir užsisakote ją. Gal net atrodo, kad užsisakote prekę iš Lietuvoje registruotos parduotuvės, nes svetainės kalba – lietuvių. Tik tuomet, kai gaunate užsakymo neatitikusią prekę, ar jos negaunate visai, pastebite, kad pardavėjas registruotas visai ne Lietuvoje, o pvz., Slovėnijoje, ir į Jūsų skundą pardavėjas nepateikia jokio atsakymo. Tokiais atvejais, kai pardavėjas registruotas kitoje ES šalyje, Norvegijoje, Islandijoje ar Jungtinėje Karalystėje, nemokamos pagalbos galite kreiptis į Europos vartotojų centrą Lietuvoje (www.ecc.lt). Tačiau norint išvengti problemų, siūlome pasinaudoti šiais patarimais, kaip saugiai  apsipirkti  internetu: Tikrinkite svetaines www.scamadviser.com. Įvedus svetainės adresą, suprantamu formatu pateikiamas patikimumo reitingas, kuris apskaičiuojamas remiantis įvairiais šaltiniais, tokiais kaip įkūrimo data, šalis, lankytojų skaičius ir pan. Atsiminkite, kad visi galime papulti į sukčių pinkles, todėl reikia atidumo ir šalto proto. Išbandykite edukacinį-interaktyvų žaidimą, kuriame simuliuojamas pirkimas internetu, adresu  https://brandedshoesoutlet.eu/. Pasiskaityti kitų pirkėjų atsiliepimus ir palikti savo atsiliepimą taip pat galite svetainėje www.trustpilot.com. Jei Jus apgavo – palikite savo atsiliepimą, gal tai padės apsisaugoti kitiems vartotojams. Atkreipkite dėmesį, kur registruotas pardavėjas: ES registruoti pardavėjai svetainėje privalo nurodyti įmonės pavadinimą, registracijos adresą, telefono numerį ir el. paštą. Jei ši informacija neskelbiama – greičiausiai pirksite iš trečiųjų šalių. Apginti vartotojų teises, kai pardavėjas registruotas ne ES šalyje, Jungtinėje Karalystėje, Norvegijoje ar Islandijoje (o dažniausiai – Kinijoje ar JAV) labai sudėtinga. Pirkdami mokėkite kreditine kortele arba per mokėjimų tarpininkus (pvz., Paypal), tokiu atveju turėsite galimybę pinigus susigrąžinti. Tam reikia kreiptis į savo banką ir prašyti pritaikyti pinigų susigrąžinimo (angl. chargeback) procedūrą. Panaši procedūra įmanoma, jeigu mokėta naudojantis kai kuriomis el. mokėjimo sistemomis. Tačiau jei už prekes mokama banko pavedimu, tikimybė susigrąžinti pinigus labai nedidelė. Primename, kad kilus ginčui su pardavėju, pirmiausia turėtumėte kreiptis į pardavėją raštu ir nurodyti savo reikalavimą. Jei per 14 kalendorinių dienų pardavėjo atsakymo nesulauksite arba gautas atsakymas Jūsų netenkins, dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka kreipkitės į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (jei pardavėjas registruotas Lietuvoje) arba nemokamos pagalbos kreipkitės į Europos vartotojų centrą Lietuvoje (jei pardavėjas registruotas ES, Norvegijoje, Islandijoje ar Jungtinėje Karalystėje). Kitais atvejais apie savo problemą galite pranešti platformoje www.econsumer.gov, jei pardavėjas veikia šalyje, kuri yra prisijungusi prie šios platformos.

Renginys verslininkams
Kita
2023-11-24

RENGINYS VERSLININKAMS APIE VARTOTOJŲ TEISIŲ AKTUALIJAS

Kviečiame verslo atstovus pasiklausyti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos ekspertų pranešimų apie vartotojų teisių aktualijas ir padiskutuoti rūpimais klausimais. Renginys vyks gruodžio 5 d. viešbučio „Artis“ konferencijų salėje „Aida“, adresu Totorių g. 23, Vilnius. Renginyje bus aptariamos šios temos: nuotolinė prekyba, reikalavimai reklamai, Europos vartotojų centro Lietuvoje veikla, ne maisto produktų rinkos priežiūra, vartojimo sutarčių nesąžiningų sąlygų kontrolė. Kviečiame registruotis: https://forms.gle/K3XGAhQCBgdB9tFw7 Dalyvavimas seminare nemokamas, vietų skaičius ribotas. Jei pasikeistų Jūsų planai ir nebegalėtumėte dalyvauti, maloniai prašome pranešti. Dalyvių duomenys bus naudojami tik šio renginio registracijos bei ataskaitos rengimo tikslais. Maloniai kviečiame dalyvauti! Europos vartotojų centras www.ecc.lt Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba www.vvtat.lt

Juodasis penktadienis
Prekyba
2023-11-21

„Juodasis penktadienis“ – septyni Europos vartotojų centro ekspertų patarimai

„Juodasis penktadienis“ – Europos ir net pasaulinio masto apsipirkimo reiškinys, viliojantis ypatingomis kainomis ir nuostabiais pasiūlymais. Tačiau ne visi reklamos pažadai išsipildo. Siūlome septynis patarimus saugesniam „Juodojo penktadienio“ apsipirkimui, kurie leis jums atskirti dėmesio vertus pasiūlymus nuo kitų. 1. Naujas plaukų džiovintuvas neturėtų sugesti taip greitai Nesvarbu, ar pirkote per „Juodąjį penktadienį“, ar bet kurią kitą dieną, jūs turite teisę į prekes, kurios tarnauja ilgai. Europoje jūsų apsaugą užtikrina teisinė garantija, galiojanti net ir prekėms su nuolaidomis. Tad jei paaiškėja, kad įsigytas plaukų džiovintuvas ar kitos prekės yra nekokybiškos, jūs pirmiausiai turite teisę į pataisymą arba pakeitimą, o jei tai nėra įmanoma – pinigų grąžinimą per du metus nuo prekės gavimo momento. 2. Pirkimas internetu suteikia galimybę grąžinti prekes Pirkdami internetu, jūs neturite galimybės išbandyti prekių parduotuvėje. Ar tai būtų kelnės, ar ausinės, jums svarbu, kad tiktų dydis. Jeigu nepataikėte, žinokite, kad jūs turite teisę grąžinti savo pirkinius per 14 dienų be jokios priežasties. Rekomenduojame apie savo apsisprendimą pranešti pardavėjui raštu. Atkreipkite dėmesį, kad tam tikri daiktai, pvz., internetu užsakyti kelionės bilietai, greitai gendantys produktai, tokie kaip maistas, ir personalizuoti daiktai, pvz., graviruotas papuošalas, gali būti negrąžinami. 3. Patikima internetinė parduotuvė siūlo daugiau nei tik išankstinį apmokėjimą Internetinės parduotuvės turi laisvę pasirinkti mokėjimo metodus, kuriuos siūlo. Jos privalo informuoti klientus apie galimus mokėjimo variantus prieš pateikiant užsakymą. Atsargiai vertinkite parduotuves, kurios priima tik išankstinius mokėjimus. Jei kils problemų su preke, blogiausiu atveju galite prarasti pinigus. Europos teisė nustato, kad už paprastai naudojamus mokėjimo metodus, tokius kaip kredito kortelė, SEPA tiesioginis debetas ir SEPA banko pavedimas, neturėtų būti taikomi papildomi mokesčiai. 4. Mokėkite patikimai: mokėjimus kredito kortelėmis galima atšaukti „Juodasis penktadienis“ gundo viliojančiais apsipirkimo pasiūlymais, tačiau labai svarbu išlikti budriems ir neužkibti ant sukčių kabliuko. Viena pagrindinių rekomendacijų, kaip apsisaugoti – mokėti kredito kortele. Kredito kortelės suteikia galimybę atšaukti mokėjimus pasinaudojant pinigų susigrąžinimo (angl. chargeback) procedūra, kai susiduriate su sukčiavimu ar klaidingai sudubliuotais mokėjimais. Pirmiausiai turėtumėte pabandyti išspręsti problemą su prekybininku, o jei to padaryti nepavyksta, susisiekite su savo banku ir pradėkite pinigų susigrąžinimo (angl. chargeback) procedūrą. 5. Per gerai, kad būtų tiesa: saugokitės to pigaus megztinio Ar pastebėjote internetines parduotuves, kurios parduoda drabužius neįtikėtinai žemomis kainomis, kiekvieną prekę pateikdamos visomis vaivorykštės spalvomis? Greičiausiai parduotuvė praktikuoja taip vadinamą „dropshipingą“ (angl. dropshipping), kuris teoriškai yra legalus, bet gali turėti trūkumų klientams. Prekės dažniausiai atkeliauja iš trečiųjų šalių, o tai gali sukelti problemų, jei reikės jas grąžinti. Be to, jos gali neatitikti Europos sveikatos ir kokybės standartų ir kelti pavojų. 6. Internetinės parduotuvės naudoja „beveik išparduota“ taktiką, kad pajustumėte spaudimą pirkti Tai yra dažnai naudojama daugelio internetinių parduotuvių taktika: pranešimai kaip „beveik išparduota“, „dešimt kitų pirkėjų turi šį produktą savo pirkinių krepšelyje“ arba „liko tik 3 vienetai“. Šios manipuliacinės rinkodaros strategijos vadinamos tamsiosiomis schemomis (angl. dark patterns), kurios skirtos paveikti jus skubiai nuspręsti pirkti. Bet ar pasiūlymas iš tiesų yra toks puikus, kaip atrodo, jei neturite daugiau laiko apie jį pagalvoti? Mes raginame vartotojus atpažinti šias manipuliacijas ir nepriimti skubotų sprendimų. Jei ir rodys, kad prekės išparduotos, prisiminkite, kad kitur gali būti alternatyvūs, dar pigesni pasiūlymai. 7. Išlikite ramūs ir saugokite gamtą Mūsų paskutinis

Vienos operos istorija
Kelionės
2023-11-16

Sėkmingai pasibaigus Vienos operos istorija

Vartotoja iš Lietuvos susiplanavo nuostabią kelionę į Vieną, Austriją, o pagrindinis šios kelionės tikslas buvo apsilankyti Vienos operoje. Nusipirkus bilietus į norimą operą, užsisakius skrydžio bilietus ir apgyvendinimą, paaiškėjo, kad vartotoja nusipirko ne bilietus į operą, o dovanų kuponus, kurių vertė 400EUR, ir juos galima panaudoti bilietų pirkimui Vienos operoje. Vartotojai paprašius kuponus iškeisti į bilietus norimam pasirodymui arba grąžinti pinigus, pardavėjas Austrijoje atsakė, kad to padaryti nėra galimybės, nes visi bilietai tam renginiui jau yra išparduoti, tačiau patarė nenusiminti, nes kuponai galioja net 30 metų ir vartotoja galės juos panaudoti vėliau. Tačiau, žinoma, vartotoja nebuvo laiminga – negana to, kad dėl klaidinančios pardavėjo formuluotės nusipirko ne bilietus, o kuponus, kurių panaudoti negalėjo, ji nebeplanavo vykti į Austriją artimiausiu metu ir nenorėjo ilgam laikui įšaldytos tokios didelės pinigų sumos. Kadangi ginčo su Austrijoje registruotu pardavėju savarankiškai išspręsti nepavyko, vartotoja kreipėsi į Europos vartotojų centrą (EVC) Lietuvoje, kuris vartotojų interesus gina nemokamai. Nagrinėjant skundo medžiagą teisininkai pastebėjo, kad vartotoja nebuvo tinkamai informuota apie sutarties atsisakymo teisę, t. y. pirkėjai turi teisę atsisakyti daugelio nuotoliniu būdu įsigytų kokybiškų prekių per 14 dienų nuo jų gavimo dienos. Ir nors konkrečiu atveju 14 dienų terminas jau buvo praėjęs, teisės aktai nustato papildomą apsaugą, jei vartotojai nėra informuojami apie šią teisę. Tokiu atveju vartotojai nuotolinės sutarties gali atsisakyti per vienus metus. Europos vartotojų centras Austrijoje kreipėsi į pardavėją ne tik prašydamas grąžinti pinigus vartotojai, bet taip pat ištaisyti savo taikomą pardavimų praktiką, ir gavo teigiamą atsakymą. Pinigai vartotojai grąžinti, o pirkimo–pardavimo taisyklės pakeistos. Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net) imasi ginti vartotojus, jei jiems patiems nepavyksta to padaryti. EVC, esantis vartotojo gyvenamosios vietos valstybėje, bendradarbiaudamas su centru verslininko šalyje, padeda spręsti problemas, kilusias vartotojams Europoje, įsigijus nekokybišką prekę ar paslaugą kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse, taip pat Norvegijoje, Jungtinėje Karalystėje ar Islandijoje. Primename, kad nepavykus išspręsti ginčo su Lietuvoje registruotu pardavėju / paslaugų teikėju, dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka kreipkitės į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (www.vvtat.lt), o dėl kitose ES šalyse, Islandijoje, Norvegijoje ar Jungtinėje Karalystėje registruotų pardavėjų / paslaugų teikėjų nemokamos pagalbos kreipkitės į Europos vartotojų centrą Lietuvoje (www.ecc.lt). Šis pranešimas buvo finansuojamas Europos Sąjungos.   Šio pranešimo turinys atspindi tik autoriaus poziciją bei yra jo(s) atsakomybė; turinys negali būti vertinamas kaip atspindintis Europos Komisijos ir / ar Europos inovacijų tarybos ir MVĮ reikalų vykdomosios įstaigos (EISMEA) ar kitos Europos Sąjungos institucijos poziciją. Europos Komisija ir Agentūra neprisiima jokios atsakomybės už pateiktos informacijos panaudojimą.

Nukentėję vartotojai
Kelionės
2023-09-12

NUO KELIONIŲ ORGANIZATORIAUS WORLD VISITOR AS NUKENTĖJĘ VARTOTOJAI KVIEČIAMI JUNGTIS PRIE GRUPĖS IEŠKINIO

Vilniaus apygardos teisme priimtas grupės atstovo, Lietuvos nacionalinės vartotojų federacijos, pareikštas grupės ieškinys dėl pripažinimo, kad kelionės organizatorius neįvykdė įsipareigojimų ir pažeidė grupės narių teises bei interesus. Atsakovas šioje byloje yra World Visitor AS (juridinio asmens kodas 995944588, reg. buveinės adresas Nydalsveien 28, 0484 Oslo, 0301 Oslo, Norvegija). Kelionės organizatorius World Visitor AS veikė per kelionės agentą UAB „Orange Style“ (juridinio asmens kodas 300109127). Grupę sudaro 124 turistai/vartotojai, nukentėję nuo kelionės organizatoriaus World Visitor AS, kuris neįvykdė įsipareigojimų įvykdyti iš anksto organizuotas turistines keliones bei ekskursijas į Italiją, Dubajų (JAE), Paryžių (Prancūziją), Sakartvelą, Ispaniją, Monaką, Vokietiją, Turkiją ir kt., ir negrąžino nei už keliones, nei už kitas su kelionėmis susijusias paslaugas, sumokėtų piniginių lėšų, neatlygino vartotojams neturtinės žalos. Norintys prisijungti prie bylos ir tapti grupės nariais,  kviečiami iki  2023-09-29 kreiptis į Lietuvos nacionalinę vartotojų federaciją el. paštu [email protected] nurodant savo vardą, pavardę, el.paštą ir telefoną. Visa aktuali informacija apie grupės ieškinio bylos nagrinėjimo eigą ir šioje byloje atliekamus procesinius veiksmus grupės nariams teikiama telefonu +370 67088376 (advokatas Marius Zamulskis).