Kita
2024-12-02

Įspėjimas: sukčiai, apsimetantys „Vartotojų apsaugos“ atstovais, susisiekia su apgautais asmenimis

Nusikaltėliai apsimeta Europos vartotojų centrų tinklo atstovais  Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net)  įspėja vartotojus apie naują įžūlią sukčiavimo schemą: ECC-Net atstovais apsimetę nusikaltėliai susisiekia su asmenimis, žadėdami padėti atgauti prarastas lėšas. Jų taikiniu dažniausiai tampa žmonės, anksčiau jau nukentėję nuo finansinio sukčiavimo.   Europos vartotojų centras Lietuvoje pabrėžia, kad visos jo teikiamos paslaugos yra nemokamos.  Kaip veikia sukčiai  Šiuo metu sukčiai naudoja tokią taktiką: pirmiausia jie susisiekia su nukentėjusiaisiais telefonu ar elektroniniu paštu, prisistatydami ECC-Net atstovais. Jie taikosi į asmenis, kurie anksčiau buvo apgauti finansinių sukčių. Sukčių žinutėse teigiama, kad prarastos lėšos jau yra surastos.  Teigiama, kad šios lėšos yra laikomos Šveicarijos banko sąskaitoje Londone ir paruoštos pervesti į nukentėjusiojo sąskaitą. Tačiau prieš tai sukčiai prašo pateikti asmeninę informaciją, kad būtų patvirtinta asmens tapatybė. Jie grasina, kad jei ši informacija nebus pateikta iki 2024 m. gruodžio 30 d., pinigai bus paaukoti Europos labdaros organizacijoms.  Sukčiai sukuria įtikinamą istoriją, esą sukčiavimas buvo atskleistas ECC-Net bendradarbiaujant su finansų priežiūros institucijomis ir Europos Centriniu Banku (ECB), taip pat Interpolu.  „Visa tai yra melas, – sako Europos vartotojų centro Lietuvoje vadovė Miglė Akulevičienė. –  Mes visiškai atsiribojame nuo šios nusikalstamos veiklos. Niekada nesikreipiame į vartotojus, prašydami mokėjimų ar asmens duomenų. Be to, nei Europos vartotojų centras Lietuvoje, nei Europos vartotojų centrų tinklas neteikia paslaugų, skirtų prarastoms lėšoms susigrąžinti. Gavus tokią žinutę, būtina iškart nutraukti bendravimą.“  Kaip atpažinti sukčiavimą  Susirašinėjimą pasirašo tariamas „Europos vartotojų teisių centro (ECC-Net) vyriausiasis inspektorius“ – tokia pozicija ECC-Net neegzistuoja.  Teisingas pavadinimas yra „Europos vartotojų centras“, o ne „Europos vartotojų teisių centras“.  Parašo logotipas nėra susijęs su ECC-Net.  Elektroninio pašto adresas neatitinka naudojamo asmens vardo arba domenas nesusijęs su ECC-Net (pvz., Andrew Werner prieš Andrew Platt).  Ką daryti gavus tokią žinutę  Jei gavote įtartiną žinutę, Europos vartotojų centras Lietuvoje rekomenduoja atlikti šiuos veiksmus:  Patikrinkite tapatybę: jei kyla abejonių, susisiekite su Europos vartotojų centru Lietuvoje tiesiogiai, naudodami oficialią pagalbos formą: https://ecc.lt/reikia-patarimo/  Apsaugokite savo asmeninę informaciją: nepateikite jokių asmens duomenų. Sukčiai dažnai bando išgauti jautrią informaciją, tokią kaip banko duomenys ar asmens tapatybės dokumentų kopijos.  Niekuomet nemokėkite: Europos vartotojų centras Lietuvoje patarimus ir pagalbą visada teikia nemokamai.  Praneškite apie bandymą sukčiauti: pateikite pranešimą savo vietos policijos skyriuje arba naudodamiesi jų internetine pranešimų sistema. Jei gavote sukčių laišką, taip pat informuokite Europos vartotojų centrą Lietuvoje per https://ecc.lt/reikia-patarimo/  Šis pranešimas buvo finansuojamas Europos Sąjungos.  Šio pranešimo turinys atspindi tik autoriaus poziciją bei yra jo (-s) atsakomybė; turinys negali būti vertinamas kaip atspindintis Europos Komisijos ir / ar Europos inovacijų tarybos ir MVĮ reikalų vykdomosios įstaigos (EISMEA) ar kitos Europos Sąjungos institucijos poziciją. Europos Komisija ir Agentūra neprisiima jokios atsakomybės už pateiktos informacijos panaudojimą. 

Prekyba
2024-11-29

„Juodasis penktadienis“ – kaip išvengti apgailestavimų praūžus išpardavimams

Po „Juodojo penktadienio“, kai jau įsigijote visas norimas prekes, apsipirkimo jaudulį gali greitai pakeisti dvejonės. Jei taip jausitės, tikrai būsite ne vieni. Laimei, dėl Europos Sąjungos teisės aktuose įtvirtintos teisės atsisakyti sutarties daugumą internetu įsigytų prekių galima grąžinti per 14 dienų. Žinoma, jos turi būti nenaudotos, nepraradusios prekinės išvaizdos. Tačiau norėdami pasinaudoti šia galimybe, turite žinoti keletą svarbių dalykų.  Teisės atsisakyti sutarties sąlygos Europos Sąjungoje  Taikoma nuotolinei prekybai: teisė atsisakyti sutarties galioja daugumai užsakymų internetu, telefonu ar paštu. Įdomus faktas – nors Lietuvoje kai kurias prekes galima grąžinti ir jas nusipirkus fizinėje parduotuvėje, reikėtų žinoti, kad kitose Europos Sąjungos parduotuvėse fiziškai pirktiems daiktams sutarties atsisakymo teisė nėra numatyta teisės aktais.  Praneškite per 14 dienų: norėdami pasinaudoti šia teise, vartotojai turi pranešti pardavėjui apie savo sprendimą atsisakyti sutarties per 14 dienų nuo prekių gavimo. Paprastas procesas: informuoti pardavėją gali būti taip pat paprasta, kaip išsiųsti elektroninį laišką – nereikia jokio oficialaus laiško. Vartotojai turėtų saugoti savo pranešimo įrodymus. Atkreipkite dėmesį, kad kai kurios parduotuvės taiko iš anksto parengtą grąžinimo etikečių sistemą – visada patikrinkite konkrečias parduotuvės grąžinimo sąlygas. Grąžinimas per 14 dienų nuo pranešimo: vartotojai, informavę pardavėją, turi dar 14 dienų nenaudotoms prekėms  grąžinti.  Gali būti taikomos grąžinimo pristatymo išlaidos: vartotojai paprastai yra atsakingi už grąžinamos prekės siuntimo išlaidas, nebent pardavėjas nurodo kitaip. Kai kurios parduotuvės savanoriškai siūlo nemokamą grąžinamąjį siuntimą, todėl patikrinkite grąžinimo politiką. Kai kurios prekės negali būti grąžinamos pagal šią teisę, pvz.:  - individualizuoti arba pagal specialų užsakymą pagaminti gaminiai;  - sveikatos arba higienos produktai po atidarymo: kai pažeistas pakuotės sandarumas prekę atidarius, ji  negali būti grąžinama dėl sveikatos ir saugos priežasčių;   - skaitmeninis turinys: jei skaitmeninis turinys pasiekiamas arba atsisiunčiamas po įsigijimo, jis negrąžinamas;   - bilietai į renginius ir kelionių, bilietų, viešbučių rezervacijų ar automobilių nuomos paslaugos užsakymai.  Kada galite grąžinti prekę net ir po 14 dienų   Jei prekė yra nekokybiška, ją galite grąžinti ir pasibaigus 14 dienų terminui. Atminkite, kad net ir per „Juodąjį penktadienį“ jūsų garantijos teisės galioja visoje ES. Jei gaminys sugenda arba yra nekokybiškas, pagal ES teisės aktus pirmiausiai turite teisę į remontą, pakeitimą, jei tai neįmanoma – pinigų grąžinimą. Primygtinai reikalaukite šios teisės, nes kai kurios parduotuvės gali bandyti atsisakyti ją suteikti dėl nuolaidų. Jei abejojate dėl savo teisių arba susiduriate su sunkumais grąžindami prekes, Europos vartotojų centras yra pasirengęs nemokamai padėti.   Primename, kad kilus ginčui su pardavėju, pirmiausia turėtumėte kreiptis į pardavėją ir nurodyti savo reikalavimą. Jei per 14 kalendorinių dienų pardavėjo atsakymo nesulauksite arba gautas atsakymas Jūsų netenkins, dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka kreipkitės į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (jei pardavėjas registruotas Lietuvoje). Jei pardavėjas registruotas kitoje ES valstybėje, Norvegijoje, Islandijoje ar Jungtinėje Karalystėje, nemokamos pagalbos galite kreiptis į Europos vartotojų centrą Lietuvoje (www.ecc.lt).    Šis pranešimas buvo finansuojamas Europos Sąjungos.  Šio pranešimo turinys atspindi tik autoriaus poziciją bei yra jo (-s) atsakomybė; turinys negali būti vertinamas kaip atspindintis Europos Komisijos ir / ar Europos inovacijų tarybos ir MVĮ reikalų vykdomosios įstaigos (EISMEA) ar kitos Europos Sąjungos institucijos poziciją. Europos Komisija ir Agentūra neprisiima jokios atsakomybės už pateiktos informacijos

Prekyba
2024-11-21

„Juodojo penktadienio“ nuolaidų vilionės: kaip neapsigauti vartotojui

„Juodasis penktadienis“ – tarptautinis reiškinys, viliojantis neįtikėtinais pasiūlymais ir ypatingomis nuolaidomis. Tradiciškai „Juodojo penktadienio“ išpardavimai skelbiami paskutinį lapkričio penktadienį. Šįmet tai – lapkričio 29-oji. Visgi paprastai ši pirkimų karštinė neapsiriboja viena diena – penktadieniu, bet apima visą savaitgalį ar dar dažniau – ir visą savaitę.   Kad „Juodasis penktadienis“ nepaliktų slogių prisiminimų, dalijamės patarimais, kaip apsipirkti atsakingai ir išvengti pardavėjų triukų.   venkite spontaniškų pirkinių – apsipirkite sudarydami reikalingų prekių sąrašą ir įvertinę, ar konkreti prekė jums tikrai reikalinga;  įvertinkite pasiūlymą: įdėmiai perskaitykite akcijos sąlygas ir išimtis, patikrinkite akcijos laikotarpį, palyginkite kitų pardavėjų pasiūlymus, atkreipkite dėmesį, ar pasiūlymas galioja fizinėje ar el. parduotuvėje;   jei perkate internetu, būtinai nuodugniai patikrinkite informaciją apie pardavėją – atkeipkite dėmesį, ar nurodomi kontaktai, teisinė informacija, kitų pirkėjų atsiliepimai;  saugokite pirkimo kvitą (vartotojo reikalavimai vykdomi tik pateikus prekės įsigijimą patvirtinantį dokumentą);  atsižvelkite į tai, kad ne visos prekės gražinamos ar keičiamos.  Atminkite – kuo patrauklesnės pardavėjo siūlomos sąlygos, tuo budresni turėtumėte būti!  Jei visgi neatsispyrėte išpardavimų vilionėms ir įsigijote daiktų, kurių jums iš tiesų nereikia arba jie neatitiko lūkesčių, prisiminkite, kad neįtikusias kokybiškas prekes per 14 dienų galite grąžinti pardavėjams. Tiesa, nepamirškite, kad ne visos kokybiškos prekės gali būti grąžinamos.   Kokybiška elektrotechnika, mobilieji įrenginiai, kosmetika, žaislai, knygos, apatinis trikotažas yra negrąžinami. Visas negrąžinamų prekių sąrašas pateikiamas Mažmeninės prekybos taisyklėse.   Jei perkate internetu, prekių grąžinimo išimtis numato Civilinio kodekso 6.228 (10) straipsnis.  Svarbu žinoti, jog faktas, kad prekė įsigyta su didele nuolaida, nepaneigia vartotojo teisės reikalauti prekės kokybės atitikimo.  Jei nutiko taip, kad įsigytos prekės negavote, o su pardavėju susisiekti nepavyksta, tais atvejais, kai už pirkinį atsiskaitėte kortele, galite kreiptis į savo banką ir prašyti taikyti mokėjimo grąžinimo (atšaukimo) (angl. chargeback) procedūrą.   Jei turite galimybę, visada atsiskaitymams rinkitės kreditinę, o ne debetinę banko kortelę. Tokie mokėjimai yra apdrausti, lengviau užginčijami ir suteikia daugiau galimybių atgauti pinigus.  Primename, kad kilus ginčui su pardavėju, pirmiausia turėtumėte kreiptis į pardavėją ir nurodyti savo reikalavimą. Jei per 14 kalendorinių dienų pardavėjo atsakymo nesulauksite arba gautas atsakymas Jūsų netenkins, dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka kreipkitės į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (jei pardavėjas registruotas Lietuvoje). Jei pardavėjas registruotas kitoje ES valstybėje, Norvegijoje, Islandijoje ar Jungtinėje Karalystėje, nemokamos pagalbos galite kreiptis į Europos vartotojų centrą Lietuvoje (www.ecc.lt).   Šis pranešimas buvo finansuojamas Europos Sąjungos. Šio pranešimo turinys atspindi tik autoriaus poziciją bei yra jo (-s) atsakomybė; turinys negali būti vertinamas kaip atspindintis Europos Komisijos ir / ar Europos inovacijų tarybos ir MVĮ reikalų vykdomosios įstaigos (EISMEA) ar kitos Europos Sąjungos institucijos poziciją. Europos Komisija ir Agentūra neprisiima jokios atsakomybės už pateiktos informacijos panaudojimą.

Prekyba
2024-11-20

„Juodojo penktadienio“ nuolaidų vilionės: kaip nepaslysti verslui

Teisės aktai draudžia klaidinti vartotojus nuolaidomis ar vilioti fiktyviomis akcijomis, kai prieš skelbiant nuolaidas dirbtinai padidinama ankstesnė kaina. Visgi jei verslininkas sąžiningai organizuoja savo kainodarą, nebando ieškoti spragų ir klaidinti vartotojo, jei aiškiai pateikia vartotojui informaciją, jis tikrai nepaslys vykdydamas savo veiklą ir išvengs pažeidimų.    Kiekvienas verslininkas, būdamas savo srities profesionalas, supranta, kad kaina – bene svarbiausias kriterijus, nulemiantis vartotojo apsisprendimą pirkti ar nepirkti tam tikrą prekę ar paslaugą. Dėl šios priežasties verslininkas, skelbdamas apie kainos sumažinimą, stengiasi tai daryti pastebimai, ryškiai, garsiai, kad atkreiptų vartotojų dėmesį ir išsiskirtų iš konkurentų. „Verslininkas yra laisvas planuoti savo kainodarą, nustatyti prekės kainą, tačiau kai kalbama apie informaciją vartotojams, jis turi griežtai laikytis reikalavimų. Per išpardavimų kampanijas vartotojai yra labiau pažeidžiami, ir verslininkas neturėtų nesąžiningai tuo naudotis“ – sakė Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktorė Goda Aleksaitė.   30 dienų taisyklė informuojant apie sumažintą kainą  Verslininkas apie kainos sumažinimą praneša lygindamas ankstesnę prekės kainą su naująja, dažniausiai – naudodamas kainos braukimą ar nurodydamas procentinį ar konkrečios sumos sumažinimą. Bet kuriame pranešime apie daikto kainos sumažinimą turi būti nurodoma ankstesnė daikto kaina – mažiausia kaina, kurią pardavėjas taikė per 30 dienų laikotarpį iki kainos sumažinimo. Pavyzdžiui, spalio 30 d. dulkių siurblio kaina buvo 200 eurų, o lapkričio 15 d. – 250 eurų. Lapkričio 27 d. verslininkas skelbia 50 proc. nuolaidą. Taigi, dulkių siurblio kaina su nuolaida turėtų būti 100 eurų, nes nuolaida būtų taikoma nuo 200 eurų – mažiausios per 30 dienų laikotarpį taikytos kainos. Kai nepraėjus 30 dienų laikotarpiui verslininkas nori skelbti naują akciją, kaip ankstesnę taikytą kainą jis turėtų įtraukti ir tą kainą, kuri buvo taikyta prieš tai buvusios akcijos metu, jei ji bus mažiausia kaina per 30 dienų. Pavyzdžiui, jeigu gruodžio 15 d. skelbiama nauja dulkių siurblio akcija, mažiausia per 30 dienų taikyta jo kaina turėtų būti laikoma 100 eurų (be abejo, jei per tą laiką nebus taikyta dar mažesnė kaina). Tai ypač aktualu prisiminti planuojant kainodarą metų gale vykstančio išpardavimų maratono metu.    Šią taisyklę įtvirtina Europos Sąjungos teisė, o Lietuvoje ji numatyta Civiliniame kodekse. Dėl šios taisyklės neseniai pasisakė ir Europos Teisingumo Teismas Vokietijos byloje dėl maisto produktų reklamoje pateiktų nuorodų į sumažintas kainas. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) yra ne kartą konsultavusi verslininkus dėl 30 dienų taisyklės taikymo, teikusi rekomendacijas, reikalavimus detaliai aprašiusi savo svetainės „D.U.K“ skiltyje. Dėl šios taisyklės nesilaikymo VVTAT yra skyrusi baudas dviem bendrovėms.   Nuolaidos realios, o informacija apie jas – aiški  Informacija apie kainą turi būti išsami ir teisinga. Paprastai verslininkas turėtų nurodyti nuolaidų taikymo laikotarpį, aiškiai įvardinti prekes ar prekių grupes, kurioms nuolaidos taikomos, suprantamai informuoti ir apie patį nuolaidos dydį. Pavyzdžiui, jei skelbiama nuolaida iki 50 proc. buitinei technikai, verslininkas turėtų užtikrinti, kad bent 10 proc. parduotuvėje esančių buitinės technikos prekių yra parduodamos su 50 proc. nuolaida.   Draudžiami tokie skatinantys skubiai apsipirkti teiginiai, kaip „Paskutinis vienetas“, „Tik šiandien“ ir pan., jei jie nėra teisingi. Be to, pažeidimu būtų laikomi tie atvejai, kai siūlomos įsigyti prekės su nuolaidomis internete, nors iš tikrųjų tokių prekių pardavėjas neturi, ir užsakymai vėliau būna atšaukiami.  Taigi, išpardavimams verslininkai

Uncategorized @lt
2024-10-18

Esprit Retail B.V. & Co. KG (Vokietija) ir Liigu OÜ (Estija) bankrotai

  Esprit Retail B.V. & Co. KG. bankroto procedūra pradėta rugpjūčio 1 d. Kreditoriai, norintys užregistruoti savo reikalavimus, gali kreiptis į Flöther & Wissing advokatų kontorą (informacija anglų kalba pateikiama jos interneto svetainėje). Atkreipkite dėmesį, kad ECC-Net nebegali nagrinėti skundų dėl šio pardavėjo.   Estijos automobilių nuomos bendrovė Liigu OÜ  pradėjo likvidavimo procesą. Estijos įmonių registre numatyti 3 likvidatoriai - nemokamą prieigą prie įmonės duomenų galima gauti čia. Atkreipkite dėmesį, kad ECC-Net nebegali nagrinėti skundų dėl šios įmonės, siūlome vartotojams siųsti pretenzijas el. pašto adresais [email protected] ir [email protected]  

Kelionės
2024-09-19

Europos vartotojų centro patarimai oro keleiviams

Ar buvo taip, kad nesulaukėte internetu įsigytos suknelės iš Prancūzijos, o iš Estijos pardavėjo gautas dronas – nekokybiškas? Kaip elgtis, jei atšauktas Jūsų skrydis į Romą? Į ką kreiptis, jei nusileidus Ispanijoje neatvyksta Jūsų bagažas? Šiais ir panašiais klausimais vartotojams nemokamą pagalbą teikia Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net). Europos vartotojų centro Lietuvoje teisininkai pasirengę padėti kiekvienu atveju, kai vartotojui savarankiškai nepavyksta išspręsti problemos su paslaugos teikėju ar prekės pardavėju, registruotu kitoje ES valstybėje narėje, Norvegijoje, Islandijoje ar Jungtinėje Karalystėje. O dabar kviečiame plačiau pasiskaityti apie oro keleivių teises. Oro keleivių teisės Oro keleivių teisės išsamiai apibrėžtos Europos Parlamento ir Tarybos reglamente Nr. 261/2004 . Svarbu, kad šios teisės taikomos keleiviams, kurie išvyksta iš ES valstybės narės oro uosto arba vyksta iš trečiojoje šalyje esančio oro uosto į ES valstybės narės teritorijoje esantį oro uostą, jei atitinkamą skrydį vykdantis oro vežėjas yra ES registruotas oro vežėjas. Skrydžio skaičiuotuvas Kokios teisės Jums priklauso kiekvienu konkrečiu atveju lengviausia sužinoti pasitelkus ECC-Net Skrydžio skaičiuotuvą: https://ecc.lt/vartotoju-teises/skrydzio-skaiciuotuvas/. Jame nurodę skrydžio pradžią ir pabaigą bei pačią problemą, gausite trumpą ir aiškų teisių sąrašą. Atšauktas skrydis Jeigu oro vežėjas atšaukia skrydį, turite teisę pasirinkti: atgauti už bilietą sumokėtus pinigus arba vykti į galutinę paskirties vietą kitu maršrutu panašiomis sąlygomis. Jeigu keleivis pasirenka vykti kitu maršrutu, oro vežėjas, priklausomai nuo laukimo laiko, turi pasirūpinti keleiviu – pasiūlyti maisto ir gaiviųjų gėrimų, apgyvendinti viešbutyje, nuvežti iš oro uosto į apgyvendinimo vietą (viešbutį ar kitą) ir atgal, suteikti galimybę du kartus nemokamai paskambinti telefonu, išsiųsti elektroninius laiškus. Papildomai keleivis turi teisę į kompensaciją, kuri, priklausomai nuo kelionės atstumo ar dėl atšaukto skrydžio sugaišto laiko, gali sudaryti nuo 125 iki 600 eurų. Kompensacija nepriklausytų, jei skrydis atšauktas dėl ypatingų aplinkybių, nepriklausančių nuo oro vežėjo („force majeure“). Tai gali būti prastos oro sąlygos, neoficialūs streikai, gamtinės katastrofos, tokios kaip ugnikalnio išsiveržimas. Kompensacija nepriklausytų ir tuo atveju, kai skrydis atšaukiamas likus daugiau nei dviem savaitėms iki numatyto išvykimo. Atidėtas skrydis Oro vežėjo prievolės keleivio naudai atsiranda tik tada, kai pagrįstai tikimasi, kad Jūsų išskridimo laikas vėluos ne mažiau kaip 2 valandas. Priklausomai nuo atidėjimo laiko ar atstumo iki kelionės tikslo, oro vežėjas turi keleiviui pasiūlyti: maistą ir gaiviuosius gėrimus, apgyvendinimą viešbutyje (jeigu būtina pasilikti vieną ar daugiau naktų), transportą iš oro uosto į apgyvendinimo vietą (viešbutį ar kitą) ir atgal, galimybę du kartus nemokamai paskambinti telefonu, išsiųsti elektroninius laiškus. Kai skrydis atidedamas ne mažiau kaip 5 valandoms, oro vežėjas privalo pasiūlyti keleiviui atsisakyti šio skrydžio ir per septynias dienas atgauti visus už bilietą sumokėtus pinigus. Papildomai Jums  gali priklausyti ir kompensacija, jei kelionės tikslą dėl atidėto skrydžio pasiekėte ne mažiau kaip 3 valandomis vėliau. Kompensacija nepriklauso, jei vėlavimas įvyko dėl ypatingų aplinkybių. Atsisakymas vežti Esant tam tikroms aplinkybėms, oro vežėjas atsisako priimti skristi keleivį, nors jis atvyko registruotis skrydžiui nustatyta tvarka ir laiku, išskyrus atvejus, kai yra pagrįstų priežasčių atsisakyti jį vežti, pavyzdžiui sveikatos, saugos ar saugumo sumetimais arba dėl nepakankamų kelionės dokumentų. Pirmiausia oro vežėjas privalo ieškoti savanorių, kurie sutiktų atsisakyti skrydžio mainais į kompensaciją, dėl kurios dydžio ir formos susitariama su keleiviu individualiai. Jei atsiranda nepakankamai savanorių, skrydį

Uncategorized @lt
2024-07-16

Vairavimas Prancūzijoje olimpinių žaidynių metu 

2024 m. olimpinių ir paralimpinių žaidynių metu vairavimas Paryžiuje ar jo apylinkėse neišvengiamai bus sudėtingas, su trikdžiais ir naujomis taisyklėmis. Vairuotojai,  planuojantys į žaidynes vykti automobiliu, ypač jei kelionės maršrutas eis per Il de Franso regioną, atkreipkite dėmesį: tikėtina, kad liepos 26-rugpjūčio 11 d. laikotarpiu vidutinė kelionės trukmė pailgės dvigubai ar net trigubai. Dėl griežtesnių saugumo priemonių ir laukiamų 15 mln. olimpiados žiūrovų eismas Prancūzijos keliuose bus smarkiai paveiktas. Mūsų kolegos iš Europos vartotojų centro Prancūzijoje pateikia trumpą eismo taisyklių šalies keliuose olimpinių žaidynių metu apžvalgą.    TRYS SAUGUMO ZONOS PARYŽIUJE ŽAIDYNIŲ METU  Prancūzija nustatė 3 saugumo zonas transporto priemonėms:  MĖLYNA: įvažiavimas motorinėmis transporto priemonėmis galimas su tam tikrais apribojimais. Į šią zoną draudžiama įvažiuoti asmeninėms transporto priemonėms. Taksistams, samdomoms transporto priemonėms, autobusams ir asmenims, turintiems rezidencinį automobilių stovėjimo leidimą (ir pagrindžiantį dokumentą), įvažiavimas leidžiamas.  RAUDONA: draudžiamas beveik visas eismas. Neleidžiama naudotis asmeninėmis transporto priemonėmis, samdomomis transporto priemonėmis ir autobusais. Tik taksi, vairuojami TOK (Tarptautinio olimpinio komiteto) įgalioto asmens, turinčio rezidencinės paskirties leidimą su pagrindimu, gali įvažiuoti į šią zoną.  PILKA: galioja griežčiausi suvaržymai. Ši zona yra šalia varžybų vietų, patenkant į ją vykdoma saugumo patikra. Į šią zoną negali įvažiuoti jokios transporto priemonės (įskaitant dviračius ar motorolerius).  NAUDINGAS PATARIMAS: prieš išvykdami būtinai patikrinkite, į kurias zonas galėsite įvažiuoti, taip pat – numatytą zonų išsidėstymą jūsų kelionės dieną. Jei ketinate stebėti varžybas Paryžiuje, pasistenkite iš anksto suplanuoti, kokiu transportu nuvyksite arčiausiai jų vietos. Jums gali padėti Paryžiaus policijos internetiniai žemėlapiai, taip pat žemiau pateikta lentelė:  2024 m. olimpinių žaidynių zonų ribojimai     Mėlynoji Zona  Raudonoji Zona  Pilkoji Zona  Pėstieji   TAIP  TAIP  TAIP  Dviračiai, Motoroleriai   TAIP  TAIP  NE  Taksi  TAIP  TAIP (jei autorizuotas personalas)  NE  Kitos samdomos transporto priemonės   TAIP  NE  NE  Autobusai   TAIP  NE  NE  Asmeninės transporto priemonės  NE  NE  NE  Rezidencinės transporto priemonės   TAIP (su patvirtinančiu dokumentu)  TAIP (su patvirtinančiu dokumentu)  NE       AKREDITUOTIEMS ASMENIMS REZERVUOTOS EISMO JUOSTOS  Tam tikri Paryžiaus ir Il de Franso regiono keliai bus pažymėti kaip specialūs „olimpiniai keliai“. Šios rezervuotos eismo juostos bus įrengtos liepos 15-rugsėjo 11 d. laikotarpiui. Jomis galės važiuoti tik TOK akredituoti asmenys. Pagrindiniai greitkeliai taip pat gali būti paveikti „olimpinių maršrutų“, pavyzdžiui, A1 kelias tarp Porte de la Chapelle ir Roissy-Charles de Gaulle oro uosto (abiem kryptimis) arba A13 kelias tarp Bulonės ir Porte d'Auteuil (abiem kryptimis).  Visą paveiktų kelių sąrašą galite rasti čia:  Décret n° 2022-786 du 4 mai 2022 fixant la liste des voies et portions de voie réservées à certains véhicules pour les jeux Olympiques et Paralympiques de 2024 - Légifrance (legifrance.gouv.fr)    MOKESČIAI UŽ AUTOMOBILIŲ STOVĖJIMĄ IR GREITKELIŲ RINKLIAVOS PARYŽIUJE  Mokesčiai už automobilių stovėjimą priklauso nuo jūsų vairuojamos transporto priemonės. Automobiliams, išskyrus visureigius, bus taikomi standartiniai tarifai: Paryžiaus centriniuose 1-11 rajonuose taikomas 6 eurų už valandą dvi pirmas valandas mokestis, o 12-20 rajonuose – 4 eurų už valandą mokestis.  Tuo tarpu visureigių vairuotojams teks pajusti nemenką kainų skirtumą. Didesnėms nei 1,6 tonos transporto priemonėms tarifas centriniuose rajonuose didėja iki 18 eurų už valandą pirmas dvi valandas ir iki 12 eurų už valandą išoriniuose rajonuose. Elektromobiliams

Kvietimas nuomonės formuotojams
Kita
2024-02-06

Kvietimas nuomonės formuotojams – padėkite mums apsaugoti jaunuosius vartotojus

2024 m. Saugesnio interneto diena Socialiniuose tinkluose vis labiau populiarėjant internetinei prekybai ir reklamai, jaunieji vartotojai yra apipilami žinutėmis, skatinančiomis pirkti. Tačiau ne visos šios žinutės yra skaidrios ir teisingos. Kai kurios reklamos yra paslėptos, produktai neatitinka pateiktų aprašymų, o pasiūlymai gali būti nesąžiningi. Dėl to jauni žmonės nėra tikri, kas iš tikrųjų vyksta, kai jie perka internetu. Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net) prašo nuomonės formuotojų visoje Europoje padėti apsaugoti jaunuosius vartotojus šiandien, minint Saugesnio interneto dieną. ECC-Net sudaro 29 centrai, įsteigti visose 27 ES valstybėse narėse, Islandijoje, Norvegijoje. Centrai teikia nemokamą informaciją, konsultuoja ir padeda vartotojams, kuriems kilo problemų dėl kitoje ECC-Net priklausančioje šalyje įsigytų prekių ar paslaugų. ECC-Net padeda užtikrinti vartotojų teises visoje ES erdvėje, o tai skatina piliečius intensyviau naudotis vidaus rinkos privalumais. Europos Sąjungos teisės aktai Nuomonės formuotojai, kurie dažnai reklamuoja arba parduoda produktus ar paslaugas, laikomi pardavėjais, todėl jie turi laikytis daugybės taisyklių. Tačiau ne visi nuomonės formuotojai žino šias taisykles. Todėl ECC-Net mano, kad labai svarbu apie šias taisykles informuoti nuomonės formuotojus, nes tik suprasdami taisykles, jie gali užtikrinti jų laikymąsi ir galiausiai padidinti jaunųjų vartotojų apsaugą. 10 geriausios praktikos pavyzdžių nuomonės formuotojams ECC-Net parengė 10 geriausios praktikos pavyzdžių, kaip šviesti nuomonės formuotojus jaunųjų vartotojų apsaugos klausimais. Šie standartai padės nuomonės formuotojams laikytis teisinių ir etinių normų, o kartu kurs saugesnę ir skaidresnę interneto erdvę savo auditorijai. Pradėkime įgyvendinti šias svarbiausias praktikas jau šiandien ir prisidėkime prie atsakingesnės ir vartotojams sąmoningesnės nuomonės formuotojų bendruomenės kūrimo. 1.   Sužinokite apie reklamuotojų ir pardavėjų taisykles „Nuomonės formuotojų teisiniame centre“ „Nuomonės formuotojų teisinis centras“ padeda nuomonės formuotojams suprasti reklamuotojams ir pardavėjams taikomas taisykles. Tai Europos Komisijos priemonė, padedanti vadovautis vartotojų apsaugos standartais. Joje pateikiami tikri atvejai ir geriausios praktikos pavyzdžiai, padedantys apsaugoti reputaciją ir išvengti baudų už nesąžiningą verslo praktiką. 2.   Skaidriai informuokite apie savo „santykius“ su prekių ženklais Turėtumėte aiškiai atskleisti bet kokius rėmimo, partnerystės atvejus ar nemokamai gaunamus produktus. Toks skaidrumas padeda jauniems vartotojams suprasti rekomendacijos kontekstą ir priimti sprendimus remiantis nešališka informacija. Visus reklaminius įrašus turėtumėte tinkamai ir aiškiai pažymėti (naudokite #reklama). 3.   Bendradarbiaukite tik su patikimais prekių ženklais Bendradarbiaukite tik su patikimais prekių ženklais ir, prieš reklamuojant, patys išbandykite produktus. Taip sekėjai galės pasitikėti rekomendacijomis ir, pirkdami prekes internetu, priimti labiau pagrįstus ir patikimus sprendimus. 4.   Tikrinkite informaciją Tikrinkite informaciją apie produktus, kuriuos reklamuojate ar parduodate internete. Klaidinanti ar netiksli informacija gali pakenkti vartotojams ir jūsų patikimumui. Įsitikinkite, kad remiatės patikimais šaltiniais, o pateikiama informacija yra tiksli ir aktuali. 5.   Venkite neteisėtų teiginių apie sveikatingumą Reklamuodami produktus venkite neteisėtų teiginių apie sveikatingumą. Klaidinantys teiginiai apie naudą sveikatai ne tik pažeidžia taisykles, bet ir mažina vartotojų pasitikėjimą. Susilaikykite nuo perdėtų ar išgalvotų su sveikata susijusių teiginių ir laikykitės faktais pagrįstos informacijos. Laikydamiesi taisyklių išsaugosite auditorijos, ypač jaunų vartotojų, pasitikėjimą. 6.   Įsitikinkite, kad jūsų parduodami ar reklamuojami produktai yra saugūs Patikrinkite parduodamus produktus Komisijos svetainėje „Safety Gate“, kurioje skelbiami iš rinkos atšaukiami produktai. Neparduokite ir nereklamuokite atšaukiamo gaminio – jis gali kelti pavojų vartotojų saugai ir sveikatai. 7.   Akcentuokite saugumo internete svarbą Švieskite savo sekėjus apie

informacija turistams
Kelionės
2024-02-05

INFORMACIJA TURISTAMS DĖL TUI BALTICS PINIGŲ GRĄŽINIMO

Keliautojai iš Lietuvos, kurie dar neatgavo pinigų iš TT Baltics SIA už neįvykusias keliones, kviečiami kreiptis į Latvijos vartotojų teisių gynimo centrą.   „TT Baltics Ltd.“ (toliau – TT Baltics) baigia grąžinti pinigus Lietuvos klientams už neįvykusias keliones. Visiems Lietuvos keliautojams, kurie kreipėsi į TT Baltics ir kurių pretenzijos buvo patenkintos (buvo pateikti visi sandorį patvirtinantys dokumentai, o bankas patikrino pretenzijos pagrįstumą), pinigai buvo grąžinti.   Šiuo metu TT Baltics rengia papildomą Lietuvos keliautojų, kurie laiku nepateikė prašymų, sąrašą, ir Latvijos vartotojų teisių gynimo centras (PTAC) kviečia Lietuvos keliautojus iki 2024 m. vasario 23 d. pranešti PTAC, jei už neįvykusią kelionę jiems nebuvo grąžinti pinigai iš TT Baltics. Maloniai prašome atsiųsti el. laišką su duomenimis adresu: [email protected]. Atkreipiame dėmesį, kad jeigu prašymai bus pateikti po šios datos, pinigai gali būti neišmokėti.   Kelionių organizatoriui TT Baltics, kuris taip pat žinomas kaip koncerno TUI atstovas Baltijos šalyse, kaip jau skelbta anksčiau, buvo taikytos tarptautinės sankcijos, dėl kurių įmonė atšaukė visas suplanuotas keliones. TT Baltics pranešė PTAC, kad iki 2023 m. gruodžio 31 d. Baltijos šalyse iš viso buvo grąžinta 2 009 098,55 EUR (675 835,90 EUR grąžinta keliautojams iš Lietuvos; 617 676,06 EUR – keliautojams iš Estijos; 715 586,59 EUR – keliautojams iš Latvijos).   Nors iš pradžių mokėjimų procesas vyko lėtai, tačiau palaipsniui tapo sklandesnis. Dėl TT Baltics keliautojų pateiktų prašymų kiekio bankai turėjo atlikti papildomus patikrinimus dėl nemažo skaičiaus prašymų, kad įsitikintų, jog pinigai nepateks asmeniui, kuriam taikomos sankcijos, ir kad keliautojai atgaus reikiamą sumą.   Dėl išskirtinių aplinkybių, susijusių su sankcijų taikymu TT Baltics. Tai pirmoji tokio masto procedūra. Viso proceso metu susijusios šalys susidūrė su virtine kliūčių, kurias bendromis pastangomis pavyko įveikti, ir tai sudarė sąlygas atlikti mokėjimus.