ECC logo
  • Apie EVC
    • #
      • Naujienos ir aktualūs pranešimai
      • Naudingos nuorodos
      • Sėkmės istorijos
    • Apie EVC
      • EVC veikla Lietuvoje
      • ECC-Net
      • Ataskaitos
      • Kokybės chartija
    • Publikacijos
      • Jungtiniai projektai
      • Straipsniai spaudoje
      • Lankstinukai
      • Foto galerija
      • Video/Audio
      • Daugiau
    • Žaisk ir sužinok
      Žaisk ir sužinok!
  • Vartotojų teisės
    • Vartotojų teisės
      • Skrydžio skaičiuotuvas
      • LR teisės aktai
      • ES teisės aktai
      • Elektroninis ginčų sprendimas
      • Alternatyvus ginčų sprendimas
    • Kelionės
      • Kelionės lėktuvais
      • Kelionė autobusu
      • Kelionė traukiniu
      • Kelionė vandens transportu
      • Kelionės paketai
      • Apgyvendinimas
      • „Timeshare“
      • Automobilių nuoma
      • Daugiau
    • Prekyba
      • El. prekyba
      • Prekių ir paslaugų pirkimas
      • Garantijos
      • Transporto pirkimas
      • Nekokybiškos prekės
      • Vėluojančios prekės
      • Prekių grąžinimas
      • Negautos prekės
      • Prekės iš užsienio
      • Daugiau
    • Kita
      • Europos ieškiniai dėl nedidelių sumų
      • Apgaulė
      • Telekomunikacijos
  • DUK
  • Kontaktai
  • Mobile column
    • Naujienos ir aktualūs pranešimai
    • Naudingos nuorodos
    • Sėkmės istorijos
    • Skrydžio skaičiuotuvas
  • Apie EVC
    • #
      • Naujienos ir aktualūs pranešimai
      • Naudingos nuorodos
      • Sėkmės istorijos
    • Apie EVC
      • EVC veikla Lietuvoje
      • ECC-Net
      • Ataskaitos
      • Kokybės chartija
    • Publikacijos
      • Jungtiniai projektai
      • Straipsniai spaudoje
      • Lankstinukai
      • Foto galerija
      • Video/Audio
      • Daugiau
    • Žaisk ir sužinok
      Žaisk ir sužinok!
  • Vartotojų teisės
    • Vartotojų teisės
      • Skrydžio skaičiuotuvas
      • LR teisės aktai
      • ES teisės aktai
      • Elektroninis ginčų sprendimas
      • Alternatyvus ginčų sprendimas
    • Kelionės
      • Kelionės lėktuvais
      • Kelionė autobusu
      • Kelionė traukiniu
      • Kelionė vandens transportu
      • Kelionės paketai
      • Apgyvendinimas
      • „Timeshare“
      • Automobilių nuoma
      • Daugiau
    • Prekyba
      • El. prekyba
      • Prekių ir paslaugų pirkimas
      • Garantijos
      • Transporto pirkimas
      • Nekokybiškos prekės
      • Vėluojančios prekės
      • Prekių grąžinimas
      • Negautos prekės
      • Prekės iš užsienio
      • Daugiau
    • Kita
      • Europos ieškiniai dėl nedidelių sumų
      • Apgaulė
      • Telekomunikacijos
  • DUK
  • Kontaktai
  • Mobile column
    • Naujienos ir aktualūs pranešimai
    • Naudingos nuorodos
    • Sėkmės istorijos
    • Skrydžio skaičiuotuvas
  • LT
    • EN
Pradinis
Kelionės

Kelionės Europos Sąjungoje

Keliaujate į kitas ES šalis, Norvegiją ar Islandiją? Žinokite savo teises, jei kelionės metu kyla problemų. Sužinokite daugiau apie tai, ką galite padaryti, pavyzdžiui, jei: Jūsų skrydis atšauktas; Jūsų viešbutis ne toks, koks buvo reklamuojamas; Jūsų automobilio nuomos kaina išauga

Rights travel category

Pasirinkite Jums tinkamą temą

Kelionės lėktuvais
Vėluojantis, prarastas, sugadintas bagažas
Atšauktas skrydis
Vėluojantis skrydis
Atsisakymas įlaipinti į lėktuvą
Skrydžio skaičiuotuvas
Kelionė autobusu
Kelionė traukiniu
Kelionė vandens transportu
Kelionės paketai
Apgyvendinimas
„Timeshare“
Automobilių nuoma

Naujausios publikacijos​

Žiūrėti visas
2025-06-11

Patarimai, kaip saugiai apsipirkti internetu

Ar atpažįstate save šioje situacijoje: naršydami socialiniuose tinkluose pamatote patikusią prekę puikia kaina, nedvejodami spaudžiate nuorodą ir užsisakote ją. Gal net atrodo, kad užsisakote prekę iš Lietuvoje registruotos parduotuvės, nes svetainės kalba – lietuvių. Tik tuomet, kai gaunate užsakymo neatitikusią prekę, ar jos negaunate visai, pastebite, kad pardavėjas registruotas visai ne Lietuvoje, o pvz., Slovėnijoje, ir į Jūsų skundą pardavėjas nepateikia jokio atsakymo. Tokiais atvejais, kai pardavėjas registruotas kitoje ES šalyje, Norvegijoje, Islandijoje ar Jungtinėje Karalystėje, nemokamos pagalbos galite kreiptis į Europos vartotojų centrą Lietuvoje (www.ecc.lt). Tačiau norint išvengti problemų, siūlome pasinaudoti šiais patarimais, kaip saugiai  apsipirkti  internetu: Tikrinkite svetaines www.scamadviser.com. Įvedus svetainės adresą, suprantamu formatu pateikiamas patikimumo reitingas, kuris apskaičiuojamas remiantis įvairiais šaltiniais, tokiais kaip įkūrimo data, šalis, lankytojų skaičius ir pan. Atsiminkite, kad visi galime papulti į sukčių pinkles, todėl reikia atidumo ir šalto proto. Išbandykite edukacinį-interaktyvų žaidimą, kuriame simuliuojamas pirkimas internetu, adresu  https://brandedshoesoutlet.eu/.   Pasiskaityti kitų pirkėjų atsiliepimus ir palikti savo atsiliepimą taip pat galite svetainėje www.trustpilot.com. Jei Jus apgavo – palikite savo atsiliepimą, gal tai padės apsisaugoti kitiems vartotojams.   Atkreipkite dėmesį, kur registruotas pardavėjas: ES registruoti pardavėjai svetainėje privalo nurodyti įmonės pavadinimą, registracijos adresą, telefono numerį ir el. paštą. Jei ši informacija neskelbiama – greičiausiai pirksite iš trečiųjų šalių. Apginti vartotojų teises, kai pardavėjas registruotas ne ES šalyje, Jungtinėje Karalystėje, Norvegijoje ar Islandijoje (o dažniausiai – Kinijoje ar JAV) labai sudėtinga.   Pirkdami mokėkite kreditine kortele arba per mokėjimų tarpininkus (pvz., Paypal), tokiu atveju turėsite galimybę pinigus susigrąžinti. Tam reikia kreiptis į savo banką ir prašyti pritaikyti pinigų susigrąžinimo (angl. chargeback) procedūrą. Panaši procedūra įmanoma, jeigu mokėta naudojantis kai kuriomis el. mokėjimo sistemomis. Tačiau jei už prekes mokama banko pavedimu, tikimybė susigrąžinti pinigus labai nedidelė.   Primename, kad kilus ginčui su pardavėju, pirmiausia turėtumėte kreiptis į pardavėją raštu ir nurodyti savo reikalavimą. Jei per 14 kalendorinių dienų pardavėjo atsakymo nesulauksite arba gautas atsakymas Jūsų netenkins, dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka kreipkitės į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (jei pardavėjas registruotas Lietuvoje) arba nemokamos pagalbos kreipkitės į Europos vartotojų centrą Lietuvoje (jei pardavėjas registruotas ES, Norvegijoje, Islandijoje ar Jungtinėje Karalystėje). Kitais atvejais apie savo problemą galite pranešti platformoje www.econsumer.gov, jei pardavėjas veikia šalyje, kuri yra prisijungusi prie šios platformos.

kaip saugiai apsipirkti internetu
2025-05-20

2025-2030 m. Vartotojų darbotvarkė

Europos Komisija pradėjo viešas konsultacijas dėl 2025-2030 m. Vartotojų darbotvarkės, kuria siekiama stiprinti vartotojų apsaugos teisės aktų vykdymą ir skaitmeninių vartotojų teises. Į darbotvarkę įtrauktos priemonės, skirtos skaitmeniniam sąžiningumui, vartotojų teisės aktų vykdymui ir veiksmų planui, skirtam vartotojams bendrojoje rinkoje. Konsultacija vyksta nuo 2025 m. gegužės 19 d. iki rugpjūčio 11 d. Nuomonę šiose viešose konsultacijose galite pateikti užpildydami internetinį klausimyną: 2025–2030 m. vartotojų darbotvarkė ir veiksmų planas dėl vartotojų bendrojoje rinkoje  

2025-05-09

Europos diena 2025

Sveikiname Jus su Europos diena, prisiminkite, kad ECC-Net – visada šalia Jūsų! www.ecc.lt P.S. O ar Jūs kada nors ilgėjotės to, ko niekada neturėjote?

2025-04-24

Atrask save vartotojų teises ginančiame ES tinkle!

Prie inovatyvios Europos vartotojų centro komandos kviečiame prisijungti 2 vyriausiuosius (-iąsias) specialistus (-es), (darbuotojus (-as), dirbančius (-čias) - pagal neterminuotą ir terminuotą darbo sutartį). Jei nenori įsipareigoti ilgam, kviečiame išbandyti save terminuotam laikui! Siūlome poziciją laikinai - iki 2 metų laikotarpiui, o jei patiksime vienas kitam – yra galimybių karjerą tęsti. Pagrindiniai EVC uždaviniai: teikti pagalbą Europos vartotojų centrų tinklo valstybių vartotojams, jiems įsigijus netinkamos kokybės prekes ar paslaugas kitoje Europos vartotojų centro tinklo valstybėje; tenkinti viešuosius interesus vykdant visuomenei naudingą veiklą vartotojų apsaugos srityje; informuoti vartotojus apie jų teises ir pareigas, teisių apsaugos priemones ir būdus bei vartotojų teisių apsaugos institucijas.   Tavo atsakomybės: tarpvalstybinio pobūdžio vartotojų skundų sprendimas, pasitelkiant EVC kolegas iš kitų ES šalių; vartotojų konsultavimas vartotojų teisių apsaugos srityje (prekyba, oro keleivių teisės); EVC socialinių tinklų administravimas; prisidėti prie teisingos praktikos formavimo Tikimės, kad Tu: turi aukštąjį universitetinį teisės krypties išsilavinimą (bakalauro kvalifikacinį laipsnį) arba jam lygiavertę aukštojo mokslo kvalifikaciją moki anglų kalbą bent B2 lygiu esi atsakingas ir gebi dirbti savarankiškai gali pasigirti gerais bendravimo ir rašymo įgūdžiais mąstai logiškai ir gebi analizuoti teisės aktus bei skirtingas praktines situacijas Mes: siūlome darbą tarptautiniame tinkle su kolegomis net iš 27 ES šalių, Norvegijos bei Islandijos; užtikriname tobulėjimo galimybes – ne tik iš patyrusių kolegų, bet ir seminaruose, komandiruotėse, tarptautiniuose renginiuose suteikiame galimybę dirbti nuotoliu iki 80 proc. darbo laiko, susitarus - dalį laiko iš kitos šalies mylime gyvūnus – darbuotojai visada laukiami su augintiniais dovanojame laisvą pusdienį Tavo gimtadienio proga suteikiame nemokamą automobilio parkavimą prie VVTAT buveinės (A. Goštauto g. 12, Vilnius) saugome darbuotojus – pasirūpiname skiepais nuo gripo   Pradinis pareiginės algos koeficientas 1,00 – 1,15 (1785,40 – 2053,21 neatskaičius mokesčių), tikslų pareiginės algos koeficiento dydį aptarsime, atsižvelgdami į Jūsų turimas kompetencijas, profesinę patirtį. Savo CV siųsk el. p. [email protected] Į klausimus apie darbo pobūdį Tau atsakys Tavo būsima vadovė Miglė, el. p. [email protected]   Pateikdami savo gyvenimo aprašymą, sutinkate ir patvirtinate, kad Jūsų asmens duomenys būtų tvarkomi atrankų Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje vykdymo tikslais. Jūs turite teisę bet kada atšaukti savo sutikimą apie tai pranešdami el. p. [email protected]. Jūsų asmens duomenys bus tvarkomi ir saugomi ne ilgiau kaip 1 metus. Duomenų tvarkymo pagrindas: BDAR 6 straipsnio 1 dalies a punktas.

2025-03-26

Komisija ir nacionalinės valdžios institucijos imasi veiksmų, kad apsaugotų vaikus nuo žalingos vaizdo žaidimų praktikos

Europos Komisijos koordinuojamas Bendradarbiavimo vartotojų apsaugos srityje tinklas (angl. - Consumer Protection Cooperation Network (toliau - CPC)) pradėjo vykdymo užtikrinimo veiksmus prieš "Star Stable Entertainment AB", kad užtikrintų saugesnę ir skaidresnę "Star Stable Online" žaidimo žaidėjų patirtį. Gavęs Švedijos vartotojų asociacijos skundą, Komisijos koordinuojamas CPC tinklas ėmėsi koordinuotų veiksmų ir paprašė bendrovės „Star Stable Entertainment AB“ pateikti informacijos apie komercinę praktiką, su kuria vaikai gali susidurti žaisdami žaidimą „Star Stable Online“. CPC tinklas, įvertinęs bendrovės pateiktą atsakymą, nustatė keletą veiksmų, kuriais pažeidžiami ES vartotojų apsaugos teisės aktai ir kurie gali būti ypač žalingi vaikams, pavyzdžiui: tiesiogiai kreipiasi į vaikus skelbimuose, ragindamas juos pirkti arba įtikinti suaugusiuosius pirkti jiems žaidimo valiutą ar daiktus; spaudimo metodų, pvz., pirkimo taikant ribotos trukmės praktiką, naudojimas siekiant nederamai paveikti vaikus, kad jie pirktų žaidimo virtualiąją valiutą arba žaidimo turinį; vaikams pritaikytos aiškios ir skaidrios informacijos apie žaidimo virtualiosios valiutos pirkimą ir naudojimą trūkumas, dėl kurio vartotojai išleidžia daugiau, nei ketina išleisti; bendrovė neužtikrina, kad jų produktus reklamuojantys nuomonės formuotojai aiškiai atskleistų komercinį turinį ir savo rinkodaros metodais nedarytų netinkamos įtakos vaikams. "Star Stable Entertainment AB" turi per vieną mėnesį raštu pateikti atsakymą į CPC tinklo bendrojoje pozicijoje nurodytus klausimus ir pasiūlyti įsipareigojimus jiems išspręsti. Šiuo veiksmu CPC tinklas pabrėžia, kad vaizdo žaidimus ir jų komercinę praktiką reikia pritaikyti vaikams ir neišnaudoti jų pažeidžiamumo. Pagrindiniai patikimos internetinių žaidimų aplinkos principai Europos Komisijos koordinuojamas CPC tinklas skelbia gaires, kuriomis siekiama skatinti virtualiųjų valiutų naudojimo skaidrumą ir sąžiningumą žaidimuose. Pagrindiniai principai apibrėžia minimalius virtualiųjų valiutų pirkimo ir naudojimo reikalavimus, įskaitant: aiški ir skaidri kainodara ir ikisutartinė informacija; vengti praktikos, kai slepiamos žaidimo skaitmeninio turinio ir paslaugų sąnaudos, taip pat praktikos, kai vartotojai verčiami pirkti virtualiąją valiutą; vartotojų teisės atsisakyti sutarties paisymas; atsižvelgti į vartotojų pažeidžiamumą, visų pirma susijusį su vaikais; Šiandien paskelbtais pagrindiniais principais sprendžiami Europos vartotojų organizacijos (BEUC) iškelti susirūpinimą keliantys klausimai. Jie padės sukurti saugesnę ir skaidresnę žaidėjų patirtį. Europos Komisija surengs praktinį seminarą, kuriame ES veikiančios bendrovės bus skatinamos pristatyti konkrečius veiksmus, kurių jos imsis šiems pagrindiniams principams įgyvendinti. CPC tinklas stebės pažangą ir gali imtis tolesnių veiksmų, jei žalinga praktika tęsis. Pagrindiniai principai ir bendroji pozicija grindžiami galiojančiomis bendrosiomis ES vartotojų teisės direktyvų taisyklėmis, kurios taikomos vartotojams teikiamoms skaitmeninėms paslaugoms ir skaitmeniniam turiniui, įskaitant vaizdo žaidimus. Komisija toliau nagrinės šias temas per būsimas konsultacijas dėl Skaitmeninio teisingumo akto. Parengta pagal Commission and national authorities take action on video games

2025-03-13

Ką vartotojai turi žinoti apie „Pažink savo vartotoją“ (angl. know your customer, KYC) procedūras ir duomenų apsaugą atliekant internetinius sandorius

Internetinė prekyba, bankininkystė ir skaitmeninės paslaugos tapo neatsiejama kasdienio gyvenimo dalimi, tačiau egzistuoja ir rizikos, tokios kaip tapatybės vagystės bei mokėjimų sukčiavimas. Siekdamos sumažinti šias grėsmes, daugelis bendrovių taiko „Pažink savo vartotoją“ (angl. know your customer, KYC) procedūras, kad patvirtintų vartotojų tapatybę prieš užbaigiant internetinius sandorius. Dažniausiai naudojamos priemonės yra dviejų veiksnių autentifikacija, procedūros ir skaitmeniniai parašai. Nors šie patikrinimai padeda apsaugoti tiek vartotojus, tiek įmones, jie taip pat kelia klausimų dėl duomenų apsaugos ir vartotojų teisių. Minint Pasaulinę Vartotojų teisių dieną, Europos vartotojų centras (EVC) Lietuvoje paaiškina, ką vartotojai turėtų žinoti apie KYC procedūras ir savo teises pagal ES duomenų apsaugos teisės aktus.  Kas yra KYC ir kodėl jis taikomas?  KYC – tai procesas, kurio metu tikrinama vartotojo tapatybė prieš atliekant internetinį sandorį. Jis dažniausiai taikomas bankininkystės ir finansų sektoriuje, tačiau vis dažniau juo naudojasi elektroninės prekybos įmonės ir telekomunikacijų tiekėjai. Pagrindinis tikslas – įvertinti, ar vartotojas yra „patikimas“ klientas, ir užkirsti kelią sukčiavimui, pinigų plovimui bei kitiems neteisėtiems veiksmams.  Be sukčiavimo prevencijos, įmonės naudoja KYC dėl rinkodaros bei klientų segmentavimo tikslų. Pagal pirkimo elgseną kai kurie vartotojai gali gauti suasmenintus pasiūlymus, kol kiti gali susidurti su mokėjimo apribojimais ar net paskyros blokavimu. ECC-Net yra gavę vartotojų skundų dėl atvejų, kai dažni grąžinimai ar pakartotiniai skundai lėmė paskyrų blokavimą be aiškaus paaiškinimo.  Prekybininkai ir paslaugų teikėjai dažniausiai renka šiuos asmens duomenis:  Vardą ir pavardę, pašto adresą; El. pašto adresą ir telefono numerį; IP adresą ir įrenginio tipą (kompiuteris, išmanusis telefonas, operacinė sistema); Mokėjimo kortelės ar banko sąskaitos duomenis. Daugelis įmonių naudoja klientų mokumo vertinimo sistemas, remdamiesi išorinėmis duomenų bazėmis.  KYC reikalavimai skirtingose ES šalyse  Tapatybės patvirtinimo taisyklės ES šalyse skiriasi:  Vokietija: vartotojai gali būti prašomi pateikti asmens tapatybės dokumento kopiją, tačiau jie turi teisę uždengti nereikalingą informaciją (pvz., serijos numerį). Kiti asmenys neturi teisės perduoti šios kopijos tretiesiems asmenims. Prancūzija: pardavėjai gali prašyti asmens tapatybės įrodymo mokėjimo kortele atliekant mokėjimus, tačiau vartotojai turi teisę atsisakyti ją pateikti. Čekija: pinigų plovimo prevencijos įstatymai leidžia be vartotojo sutikimo kopijuoti asmens tapatybės duomenis. Bulgarija: iš esmės prekybininkai negali reikalauti tapatybės dokumentų kopijų, išskyrus specifinius sektorius, pvz., bankai ar lošimo namai. Jei vartotojai turi pateikti savo asmens dokumento kopiją, rekomenduojama naudoti vandens ženklą, kad būtų aiškiai nurodytas, dokumento naudojimo tikslas (pvz., „Ši kopija skirta tik užsakymo nr. xxx patvirtinimui su pardavėju xxx“) ar nurodyti datą, siekiant išvengti neteisėto duomenų naudojimo.  Europos vartotojų centras (EVC) Lietuvoje rekomenduoja:  Būkite atsargūs su asmens dokumentų kopijų prašymais. Ne visos įmonės turi teisę jų reikalauti. Paklauskite, kodėl jūsų duomenys reikalingi. Susipažinkite su savo teisėmis pagal Bendrąjį duomenų apsaugos reglamentą (BDAR). Stebėkite automatizuotą klientų vertinimą.   Vartotojų teisės pagal BDAR  Pagal Bendrąjį duomenų apsaugos reglamentą (BDAR), įmonės privalo užtikrinti, kad bet kokių asmens duomenų rinkimas ir tvarkymas būtų būtinas, proporcingas ir skaidrus. Vartotojai turi teisę reikalauti prieigos prie savo duomenų, taip pat reikalauti duomenų pataisymo ar jų pašalinimo.  2025 m. sausį Nyderlandų priežiūros institucija skyrė 4,75 mln. eurų baudą vienai žinomai srautinių transliacijų platformai už tai, kad ji tinkamai neinformavo klientų apie jų duomenų naudojimą, dalijimąsi, saugojimą ir apsaugą.  Europos iniciatyvos: Skaitmeninė

Vartotojų teisės

Žiūrėti visas
  • Kelionės
  • Prekyba
  • Kita

Susisiekime

Konsultacijos I-V (08:00 – 12:00)

+370 5 265 0368

El. paštas: [email protected]

Vartotojų teisės

  • Kelionės
  • Prekyba
  • Kita
  • Kelionės
  • Prekyba
  • Kita

Apie EVC

  • EVC veikla Lietuvoje
  • ECC-Net
  • Ataskaitos
  • Kokybės chartija
  • EVC veikla Lietuvoje
  • ECC-Net
  • Ataskaitos
  • Kokybės chartija

Informacija

  • Naujienos ir aktualūs pranešimai
  • Naudingos nuorodos
  • Skrydžio skaičiuotuvas
  • Ruošiniai
  • Sėkmės istorijos
  • DUK
  • Naujienos ir aktualūs pranešimai
  • Naudingos nuorodos
  • Skrydžio skaičiuotuvas
  • Ruošiniai
  • Sėkmės istorijos
  • DUK

Socialiniai tinklai

Youtube Instagram Facebook-f
ECC Net logo - 20 years
EU logo
VVTAT logo
Your Europe logo

Copyright © 2005-2024 „Europos vartotojų centras”

  • Disclaimer
  • Privacy
  • Cookies
  • Quality charter
  • Sitemap
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Cookies
  • Quality charter
  • Sitemap

Ši svetainė buvo finansuojama Europos Sąjungos Vartotojų Programos (2014-2020).
Svetainės turinys atspindi tik autoriaus poziciją bei yra jo atsakomybė; tai negali būti vertinama kaip atspindinti Europos Komisijos ir/ar Vartotojų, sveikatos, žemės ūkio ir maisto programų vykdomosios agentūros (CHAFEA) ir/arba jos teisių perėmėjos Europos inovacijų tarybos ir MVĮ reikalų vykdomosios įstaigos (EISMEA) ar kitos Europos Sąjungos institucijos poziciją. Europos Komisija ir Agentūra neprisiima jokios atsakomybės už pateiktos informacijos panaudojimą.