Negautos prekės

19 birželio, 2024
Įsigydami prekes internetu pirkėjai siekia greito ir patogaus apsipirkimo proceso, tačiau kartais nutinka taip, kad užsakyta ir apmokėta prekė neatvyksta. Tam gali būti kelios priežastys: siuntų pametimas, techninės klaidos (pvz. netinkamas adresas ar telefono numeris), logistikos problemos (pvz. populiarios sezoninės prekės) arba tiesiog apgaulingos svetainės. Žemiau pateikiame svarbiausias rekomendacijas, kur kreiptis negavus prekės internetu. Perkant prekes iš Europos Ssąjungoje veikiančių tiekėjų Jums teikiamos tam tikros saugumo garantijos.
Kai apsiperkate Europos Sąjungoje, Norvegijoje, Jungtinėje Karalystėje ar Islandijoje ir negaunate nei prekės, nei pardavėjo atsakymo į Jūsų skundą – galite kreiptis į Europos vartotojų centrą: https://ecc.lt/pateikti-skunda/. Europos vartotojų centrasVC teikia pagalbą neatlygintinai.
Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose įtvirtinta pardavėjo pareiga ne vėliau kaip per 30 dienų nuo sutarties sudarymo dienos (jeigu šalys nesusitaria kitaip) pristatyti daiktus juos perduodant pirkėjui arba perleidžiant pirkėjui jų valdymą. Ilgesnis terminas gali būti taikomos susitarus kitaip, pvz. gaminant individualias prekes.
Gali būti kelios situacijos, kodėl negavote prekės:
  1. Pristatymo terminas yra ilgesnis nei įprastai tikitės (pvz. tikimasi gauti per 3-4 dienas, o parduotuvė nurodžiusi 25 dienų terminą).
  2. Blogai nurodyti pirkėjo kontaktai adresas ir/arba telefono numeris.
  3. Pakliuvote į apgaulingą svetainę.
Visų pirma pirkėjas turi kreiptis į pardavėją raštu. Jei pardavėjas neatsiuntė prekės pirkėjui – turi būti paaiškinamos vėlavimo priežastys ir pasiūlytos alternatyvos, kaip spręsti situaciją.

Svarbu žinoti, kad Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose įtvirtinta pardavėjo pareiga ne vėliau kaip per 30 dienų nuo sutarties sudarymo dienos (jeigu šalys nesusitaria kitaip) pristatyti daiktus juos perduodant pirkėjui arba perleidžiant pirkėjui jų valdymą. Pardavėjas ir pirkėjas gali susitarti dėl kito abi šalis tenkinančio pristatymo termino. O jei terminas nenurodytas (pvz. elektroninėje parduotuvėje, kataloge) – prekės turi būti pristatytos ne vėliau kaip per 30 dienų nuo pirkimo-pardavimo sutarties sudarymo ir/arba užsakymo pateikimo.
Pirkėjas gali atšaukti užsakymą ir reikalauti grąžinti pinigus, jei:
  • Užsakymas neatvyko ir pardavėjas nepristato prekės (-ių) per papildomą laikotarpį.
  • Pardavėjas nepristatė prekės iki vartotojo nurodytos datos.
  • Pardavėjas vienareikšmiškai pareiškė, kad negali arba nepristatys prekių.
Jei sutartis nutraukiama, pardavėjas privalo per 14 dienų grąžinti vartotojui visas pagal sutartį sumokėtas sumas.
Interneto svetainėje, pagal užsakymus katalogu ar telefonu užsakėte prekę, apmokėjote, tačiau pardavėjas dingo? Visų pirma bandykite susisiekti su pardavėju jo nurodytais kontaktais: el. paštu. Ruošinius kaip bendrauti el. laiškais rasite ČIA. Jei per 14 kalendorinių dienų pardavėjo atsakymo nesulauksite arba gautas atsakymas Jūsų netenkins, nemokamos pagalbos kreipkitės į Europos vartotojų centrą Lietuvoje www.ecc.lt (jei pardavėjas registruotas ES, Norvegijoje, Islandijoje, Jungtinėje Karalystėje). Jei pardavėjas registruotas Lietuvoje – kreipkitės į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą www.vvtat.lt. Kitais atvejais apie savo problemą galite pranešti platformoje www.econsumer.gov, jei pardavėjas veikia šalyje, kuri yra prisijungusi prie šios platformos.
Neužsakytos prekės yra prekės, kurias gaunate jų neprašydami. Neužsakytų prekių siuntimas vartotojams nėra nusikaltimas. Tačiau pardavėjas negali reikalauti sumokėti už tokias prekes. Toliau rasite visą esminę informaciją apie jūsų ES vartotojų teises, kai gaunate neužsakytas prekes.

Kai apsiperkate Europos Sąjungoje, Norvegijoje ar Islandijoje, esate apsaugotas ES direktyvos 2019/2161 nuo nesąžiningos komercinės veiklos. Šis ES teisės aktas taikomas visai komercinei praktikai, kuri vykdoma prieš (reklamuojant ar rinkodarai), jo metu ir po jo.

Jei jums pateikiamos neužsakytos prekės ar paslaugos, taikomos šios taisyklės:
  • Jūs neprivalote mokėti, o prekes ar paslaugas galite priimti kaip dovaną.
  • Jūs neprivalote grąžinti prekių ar paslaugų.
Reikalavimas sumokėti už nepageidaujamas prekes yra nesąžiningas arba apgaulingas veiksmas. Siuntėjas negali teigti, kad turite mokėjimo įsipareigojimą ir reikalauti, kad jį įvykdytumėte, nes nesudarėte pirkimo sutarties.

Jei ginčijate pirkimo sutartį, o siuntėjas teigia, kad buvo sudaryta pardavimo sutartis, jam tenka įrodinėjimo pareiga. Pardavėjas turi pateikti įrodymus, kaip buvo sudaryta sutartis, o jūs neturėtumėte mokėti, kol jis to nepadarė.

Neišsigąskite, jei gausite mokėjimo priminimus dėl nepageidaujamos siuntos arba jei išieškotojas nustato mokėjimo prievolę! Jūs neturite teisinių įsipareigojimų pardavėjui, nebent aiškiai sutikote su siuntimu. Pirmiausia įmonė turės įrodyti, kad buvo sudaryta galiojanti sutartis.
Jei sumokėjote už nepageidaujamas prekes ar paslaugas, nes manėte, kad turite mokėjimo įsipareigojimą, galite prašyti grąžinti pinigus. Įmonė turi jums grąžinti visą sumą.
Jei socialiniuose tinkluose jums bus pasiūlytas nemokamas mėginio paketas, pavyzdžiui, kosmetikos, vitaminų, veido kaukių, maisto papildų ar bet kurio kito produkto, ir vėliau gausite siuntas, už kurias jūsų prašoma sumokėti , jūs neturite mokėjimo įsipareigojimo. Neprašytas tolesnių siuntų siuntimas yra klaidinanti komercinė praktika. Tačiau jums leidžiama produktus pasilikti.
Nebent jūs aiškiai sutikote tęsti siuntas, kai užsisakėte nemokamą mėginio pakuotę, jūs neprivalote mokėti. Išsiųskite įmonei laišką ar elektroninį laišką, kuriame nurodykite, kad daugiau nebenorite gauti produktų ir nemokėsite, nes niekada nesudarėte pirkimo sutarties. Svarbu paminėti, kad kai kurios įmonės veikia nesąžiningai ir prenumeratos principu siunčiamų prekių įsipareigojimus pateikia smulkiu šriftu.