Vėluojančios prekės

19 birželio, 2024
Internetinės parduotuvės, katalogai ir užsakymai telefonu dažnai vilioja pirkėjus žemomis kainomis. Pirkti per nuotolį yra lengva ir patogu. Be to, internete galima paprastai palyginti prekes, prekių specifikacijas ir išsirinkti tai, kas labiausiai tinka pagal pirkėjo poreikį. Visos prekės įsigytos Europoje turi būti pristatytos per 30 dienų, jei nebuvo sutartas kitoks terminas. Tačiau kartais prekės pristatymas neįvyksta sklandžiai. Pavyzdžiui, pirkėjas negauna prekės per nurodytą pristatymo terminą. Tai gali kelti rūpesčių, ypač jei laukiate svarbios prekės ar dovanos. Sužinokite daugiau, ką galite padaryti, jei pardavėjas vėlavo pristatyti prekę.
Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose įtvirtinta pardavėjo pareiga ne vėliau kaip per 30 dienų nuo sutarties sudarymo dienos (jeigu šalys nesusitaria kitaip) pristatyti prekes jas perduodant pirkėjui arba perleidžiant pirkėjui jų valdymą.

Jei terminas nenurodytas (pvz. elektroninėje parduotuvėje, kataloge) – prekės turi būti pristatytos ne vėliau kaip per 30 dienų nuo pirkimo-pardavimo sutarties sudarymo ir/arba užsakymo pateikimo.

Pardavėjas gali nurodyti ir trumpesnį ar ilgesnį pristatymo terminą.
Gali trukti tuo atveju, kai tarp pirkėjo ir pardavėjo sudaromas aiškus susitarimas. Dažniausiai jis sudaromas individualiai gaminamoms prekėms, tokioms kaip baldų komplektai, pagal užsakymą gaminama avalynė ir/arba apranga.

Pardavėjui nepagrįstai delsiant perduoti prekes pirkėjui (t.y. vėluoja prekės pristatymas arba trunka ilgiau, nei buvo sutarta pirkimo-pardavimo metu), pirkėjas turi dvi opcijas:

  1. Teisę atsisakyti pirkimo–pardavimo sutarties.
  2. Suteikti pardavėjui paskutinę galimybę pristatyti produktą per protingą terminą.
  • Kreipiantis dėl vėluojančios prekės į pardavėją rekomenduojame nurodyti šiuos duomenis:
    Pirkėjo vardas ir pavardė
  • Adresas
  • Pašto kodas ir miestas
  • El. pašto adresas
  • Pardavėjo vardas ir pavardė arba pavadinimas
  • Adresas
  • Pašto kodas ir miestas
  • Užsakymo numeris (jei toks buvo priskirtas pirkimo metu)
  • Laiško tema: Dėl pirkimo-pardavimo sutarties nutraukimo
  • Laiško tekstas: tiksliai įvardinkite, kurią dieną, ką pirkote, už kokią sumą iš kokios svetainės bei koks užsakymo numeris buvo priskirtas, kokia buvo nurodyta pristatymo data (jei pristatymo data nebuvo nurodyta – pardavėjas privalo prekę pristatyti per 30 kalendorinių dienų) ir pareikškite, kad prekė nebuvo pristatyta ir jūs norite nutraukti pirkimo-pardavimo sutartį. Nurodykite kokiu būdu norite atgauti sumokėtus pinigus.
  • Jūsų pirkinys turi būti pristatytas per 30 dienų, nebent su pardavėju susitartumėte kitaip. Pirkėjas gali atšaukti užsakymą ir pardavėjo reikalauti grąžinti pinigus, jei:
    Užsakymas neatvyko arba nebus pristatytas iki sutarto specifinio termino.
  • Pardavėjas nepristato prekės iki pirkėjo nurodytos datos.
  • Pardavėjas vienareikšmiškai pareiškė, kad negali arba nepristatys prekių.
  • Pardavėjas nepristato prekės (-ių) per sutartą papildomą laikotarpį.

Jei sutartis nutraukiama, pardavėjas privalo per 14 dienų grąžinti pirkėjui visas pagal sutartį sumokėtas sumas, įskaitant pristatymo išlaidas.

Jei pristatymas vėluoja ne dėl pardavėjo kaltės, o dėl trečiųjų šalių problemos (gamintojo, tiekėjo, pristatymo įmonės problemų) – pardavėjui tenka visa su tuo susijusi atsakomybė ir jis turi geranoriškai spręsti su tuo susijusias problemas. Pirkėjas šiuo atveju gali nesutikti su nauju pristatymo terminu ir gali atsisakyti pirkimo-pardavimo sutarties bei prašyti grąžinti pinigus.
Jei pirkimo pardavimo metu nebuvo sutartas ilgesnis prekės pateikimo pirkėjui laikas – pirkėjas gali atsisakyti prekės apie tai informuodamas pardavėją ir reikalauti grąžinti pinigus. Nepavykus susitarti su pardavėju kreipkitės į Europos vartotojų centrą el. paštu [email protected].

Iškilus prekės pristatymo problemoms pirkėjas taip pat turi teisę suteikti pardavėjui paskutinę galimybę pristatyti prekę per protingą terminą, pavyzdžiui 2 savaites. Nusprendus pasinaudoti šia galimybe – užfiksuokite sutartus terminus raštu, net jei prieš tai kreipėtės telefonu ir numatomas pratęstas terminas buvo aptartas žodžiu. Pardavėjui neįgyvendinus pratęsto susitarimo, pirkėjas turi teisę nutraukti pirkimo-pardavimo sutartį ir reikalauti pinigų grąžinimo.
Kartais prekės negavimas laiku gali sukelti pirkėjui kitų, papildomų išlaidų ir nuostolių. Pirkėjui keliant reikalavimą atlyginti papildomai atsiradusius nuostolius, nukentėjusiajai šaliai yra keliama pareiga konkrečiais įrodymais pagrįsti patirtų turtinių nuostolių dydį, o jei ji negali nuostolių tiksliai įrodyti, jų dydį nustato teismas. Svarbu paminėti, kad teismo išlaidas gali tekti susimokėti tiek pirkėjui, tiek ir pardavėjui.
Laiku negavus užsakytos prekės pirkėjas visų pirma turi raštu kreiptis į pardavėją ir nurodyti savo reikalavimą. Kreipimasis turi būti aiškus ir motyvuotas, nurodant visus pagrindinius duomenis apie negautą prekę. Pardavėjas privalo per ne ilgiau kaip 14 dienų terminą neatlygintinai išnagrinėti pirkėjo pateiktą pretenziją ir, jei nesutinka su pirkėjo reikalavimais, pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais. Pardavėjui nusprendus tenkinti pirkėjo reikalavimus – pardavėjas grąžina pinigus per 14 dienų.

Pirkėjui nesutinkant su pardavėjo sprendimu, galima raštu kreiptis į Europos vartotojų centrą el. pašto adresu [email protected]. Europos vartotojų centras tarpininkauja sprendžiant tarpvalstybinio pobūdžio skundus ikiteisminiu keliu kompromiso būdu. Kai vėluoja prekės ir nusprendus kreiptis į EVC būtina pateikti tokius duomenis:
  • Kreipimosi į pardavėją kopija (kreipimesi turi būti nurodyti aiškūs reikalavimai, pardavėjo vardas ir pavardė arba juridinis pavadinimas, adresas)
  • Pardavėjo atsakymas į kreipimąsi (jei toks buvo gautas)
  • Pinigų sumokėjimo faktą patvirtinančio dokumento kopija
  • Užsakymo patvirtinimo kopija
Prekių pristatymui užtrukus ilgiau nei 30 dienų pirkėjas gali nutraukti pirkimo-pardavimo sutartį ir atgauti pinigus. Norint tai padaryti – būtina raštu kreiptis į pardavėją ir informuoti apie savo sprendimą atsisakyti pirkimo-pardavimo sutarties. Sulaukus pardavėjo atsakymo reikia nusiųsti jam sąskaitos duomenis į kurią bus grąžinti pinigai arba, pardavėjui nesutikus tenkinti reikalavimų, galima kreiptis pagalbos. Jums gali padėti:
  1. Europos vartotojų centras Neatlygintinai tarpininkauja sprendžiant tarpvalstybinio pobūdžio skundus tarp pardavėjo ir pirkėjo.
  2. Alternatyvus ginčų sprendimas Ar turite sunkumų bendraudami su prekybininku savo šalyje ar kitoje Europos šalyje? Alternatyvaus ginčų sprendimo (AGS) institucijos visoje Europoje gali padėti išspręsti ginčus.
  3. Europos ieškinių dėl nedidelių sumų nagrinėjimo procedūra Jei nepavyko išspręsti ginčo su prekiautoju ir tarpininkavimas nedavė norimo rezultato, galite kreiptis į teismą, pasinaudodami Europos ieškinių dėl nedidelių sumų nagrinėjimo procedūra (ESCP).
  4. Europos mokėjimo įsakymo procedūra Jei esate kreditorius kitoje ES šalyje įsisteigusio prekiautojo, galite lengvai susigrąžinti neginčytinus civilinius ir komercinius ieškinius naudodamiesi Europos mokėjimo įsakymo procedūra (EOP).