Prarastas ar skrydžio metu sugadintas bagažas gali visiškai sujaukti planus, sukelti didelių nuostolių. Tokiu atveju, kai šios problemos nutinka tuo metu, kai jūsų bagažas yra aviakompanijos atsakomybėje, jums gali priklausyti kompensacija už prarastą bagažą bei už su tuo susijusias, papildomai patirtas išlaidas. Jeigu žinosite savo teises, galėsite geriau apsisaugoti nuo neteisybės bei gauti tai, kas jums priklauso. Tai užtikrina kone visame pasaulyje, o taip pat ir ES galiojanti Monrealio konvencija.
Vėluoja/dingo bagažas
- Oro uoste užpildykite specialios formos dokumentą dėl dingusio bagažo („Property Irregularity Report“) ir pasilikite sau kopiją;
- Išsaugokite įlaipinimo kortelę ir bagažo etiketes;
- Paprašykite bagažo skyriaus kontaktinių duomenų ir pasitikslinkite, ar yra kokia nors bagažo sekimo sistema, kad galėtumėte patikrinti savo bagažo statusą internetu;
- Išsaugokite visus būtiniausių reikmenų, kuriuos teko įsigyti dėl bagažo vėlavimo, pirkimo dokumentus;
- Pateikite raštišką pretenziją aviakompanijai.
Daugiau informacijos:
Jei dėl bagažo vėlavimo patyrėte žalą (turėjote įsigyti būtiniausių reikmenų), raštišką pretenziją oro vežėjui turite pateikti ne vėliau kaip per 21 d. nuo bagažo gavimo dienos. Nepamirškite išsaugoti pretenzijos kopijos ir pridėti reikiamų dokumentų, pvz.: bagažo etikečių kopijas, PIR („Property Irregularity Report“) , užsakymo patvirtinimą ir čekius.
Jei bagažas neatsiranda per 21 d., jis pripažįstamas dingusiu, nebent aviakompanija anksčiau pripažįsta bagažą dingusiu. Aviakompanijos atsakomybės ribos dėl bagažo vėlavimo ar dingimo neviršija 1131 specialiųjų skolinimosi teisių (apie 1320 eurų). Aviakompanijai atsisakius patenkinti reikalavimą, remiantis Monrealio konvencija, keleivis turi teisę per 2 metus kreiptis į teismą dėl žalos atlyginimo.
Perskaitykite vežimo sutarties sąlygas, kadangi kiekviena aviakompanija pati nusistato vežamo bagažo reikalavimus, tokius kaip didžiausius salone leistino vežtis bagažo matmenis ir svorį bei nemokamai leidžiamo vežti registruoto bagažo vienetų skaičių ir svorį. Taip pat yra nustatomi registruotame bagaže draudžiamų ir salone vežti draudžiamų daiktų sąrašai.
Sugadintas bagažas?
- Atsiimant registruotą bagažą atidžiai jį apžiūrėkite, ir jeigu apgadintas, oro uoste užpildykite specialios formos dokumentą dėl bagažo („Property Irregularity Report“) ir pasilikite sau kopiją.
- Išsaugokite įlaipinimo kortelę, bagažo etiketes ir PIR kopiją. Surinkite informaciją apie sugadinimą, pvz.: padarykite nuotraukas, nepriklausomo eksperto patvirtinimą, kad lagaminas sugadintas nepataisomai ar apytikslę taisymo kainą. Sugadintų ar sunaikintų daiktų pirkimo dokumentai taip pat būtų naudingi.
- Pateikite rašytinę pretenziją aviakompanijai dėl kompensacijos.
Daugiau informacijos:
Pagal Monrealio konvenciją rašytinę pretenziją dėl kompensacijos aviakompanijai dėl bagažo sugadinimo turite pateikti per 7 dienas nuo sugadinto bagažo gavimo dienos. Nepamirškite išsaugoti pretenzijos kopijos ir pridėti reikiamų dokumentų, pvz.: bagažo etikečių kopijas, PIR („Property Irregularity Report“), užsakymo patvirtinimą ir čekius. Pagal Monrealio konvenciją, aviakompanijos atsakomybės ribos dėl bagažo sugadinimo ar neviršija 1131 specialiųjų skolinimosi teisių (apie 1320 eurų).
Daugiau informacijos apie keleivių teises vėluojant, dingus ar gavus sugadintą bagažą, galite rasti Monrealio konvencijoje čia.
Kaip gauti kompensaciją už prarastą ar sugadintą bagažą?
- Jeigu neatvyko bagažas, turite kuo greičiau kreiptis į atsakingas oro uosto tarnybas bei užpildyti specialų dokumentą. Na, o jei gavote sugadintą bagažą, visada padarykite nuotraukas ir/ar vaizdo įrašus, kurie padėtų sprendžiant ginčą. Pravartu pasidaryti nuotraukas ir prieš atiduodant bagažą išvykimo oro uoste, kad ginčo atveju įrodinėjimas, kad kompensacija jums priklauso, būtų lengvesnis. Už bagažą, kuris buvo pamestas ar sugadintas dėl aviakompanijos kaltės, turi būti kompensuojama. Štai, ką daryti tokiu atveju: Jokiu būdu nedelskite ir neišvykite iš oro uosto, kuo skubiau imkitės veiksmų.
- Oro uoste raskite bendrą arba aviakompanijos, su kuria skridote, specialų bagažo skyrių. Ten praneškite, kad „negavau bagažo“ arba, kad jus pasiekė sugadintas bagažas.
- Užpildykite visus reikalingus dokumentus, pateikite ten dirbantiems atstovams reikalingą informaciją.